Zaterdag 14 december 16:45  Fiks – Avanti/Post Makelaardij

Mijlpaal

Komende zaterdag in de wedstrijd tegen Fiks in Oegstgeest speelt Stefan Hogervorst zijn 250 wedstrijd voor Avanti in het 1e. Een unieke mijlpaal voor een echt kind van de vereniging. En hij is nog steeds pas 27 jaar oud. Dus wie weet hoe veel wedstrijden er nog gaan volgen. Slechts twee andere clubiconen gingen hem voor bij het ronden van de kaap van 250. David Post en Fenna van Leeuwen.

Wedstrijden

Sinds 2011 heeft Stefan in nagenoeg alle competitiewedstrijden van Avanti meegespeeld. Slechts een enkele keer door een schorsing niet.  Of om een keer het 2e te helpen bij het voorkomen van degradatie.  Maar zelden door een blessure. Een ijzersterk gestel. Van september 2016 tot mei 2019 speelde Stefan zelfs in alle wedstrijden mee. Deze reeks van 92 wedstrijden werd alleen onderbroken door een schorsing. Alleen Fenna van Leeuwen speelde meer wedstrijden achter elkaar mee ( 121 ).

Allrounder

Buiten een voortreffelijke rebounder is Stefan sinds enige tijd ook clubtopscorer. Na het stoppen dit seizoen van Rick vd Blink nam Stefan al snel het stokje van Rick over. De teller staat inmiddels op 774. En waarschijnlijk gaan er nog veel bij komen.

Stefan pas in de tweede helft speelminuten, hier tegen Marijn van den Goorbergh

Debuut

Op 3 januari 2009 maakte de toen 16 jarige Stefan zijn debuut in Avanti 1. Onder coach Steven Mijnsbergen mocht hij zijn debuut maken in de wedstrijd tegen Velocitas. Toen nog in de 1e Klasse. Uiteindelijk promoveerde Avanti dat seizoen na een zinderende wedstrijd tegen ONDO naar de Overgangsklasse.

Uit het wedstrijdverslag :  “De laatste genoemde en jongste speler in het veld dolde nog een aantal maal zijn tegenstander en wist daamee in de laatste minuut een strafworp te versieren die Dé Post feilloos benutte. Eindstand 8-21.

Van de spelers die in die wedstrijd meespelen is er geen andere buiten Stefan nog actief.

Hiernaast een paar foto’s uit deze wedstrijd.

En geniet hieronder nog van wat fraaie beelden van Stefan

Stefan bij AvantiTV na zijn 400e treffer voor Avanti