Zonder de zieke coach Niels van der Steuijt heeft Avanti | Post Makelaardij een prachtige overwinning behaald in Middelburg. Promovendus Swift werd op een forse 17-27 nederlaag getrakteerd.  De laatste keer dat Swift thuis had verloren was meer dan 2 jaar geleden in september 2017. Nadat de Pijnackernaren vorige week Dalto hadden laten ontsnappen werd deze week de vroeg gecreëerde voorsprong wel knap vastgehouden.

Via Judith Goedendorp, Tom Snaphaan 2x, Nikki van Trigt en Jitte Janssen kwam Avanti | Post Makelaardij op een 0-5 voorsprong en hield dat verschil vast tot aan de rust (7-12). De dames van Avanti speelde heel goed met acht doelpunten voor en maar 1 doelpunt tegen tegen een ploeg die twee hele goede dames heeft in de zusjes Zuidweg. De Pijnackernaren speelde aanvallend zeer gevarieerd en lieten alle spelers en speelsters goed in zijn of haar momenten komen. Er werd ook knap geprofiteerd van het wilde verdedigen van Swift. Swift supporters vroegen zich verbaasd of hoe het kon dat Avanti zo laag op de ranglijst stond en of ze al langer in de hoofdklasse speelde. Waarvan akte!

In de tweede helft werd de voorsprong alleen maar verder uitgebreid en kon coach Marrien Ekelmans ook nog een aantal A1-junioren speelminuten geven in het eerste. Tim van Dorp en Yvette Notenboom maakten hun opwachting in de hoofdmacht. Ook Angelo van der Hout en Kirsten Tuinder werden ingebracht, waarbij eerstgenoemde met een afstandsschot de laatste Avanti-treffer voor zijn rekening nam. Eindstand 17-27.

Doelpunten: Merijn Sevenhuysen (6), Tom Snaphaan (6), Stefan Hogervorst (3), Jitte Janssen (3), Jordi van Zuidam (3), Judith Goedendorp (2), Linda van der Zijden (2), Angelo van der Hout en Nikki van Trigt.

Verslag PZC: Swift onaangenaam verrast door ruime nederlaag

Omroep Zeeland: video-samenvatting wedstrijd, interviews met trainer Dennis Plantinga en speler Joren Gillessen.

Overige uitslagen:
DSC – Dalto/Klaverblad Verzekeringen 21-24
Fiks – SKF 24-17
Sporting Delta – Groen Geel 24-31

Programma zaterdag 19 oktober:
15:30 uur Avanti | Post Makelaardij – DSC
15:30 uur SKF – Sporting Delta
15:30 uur Dalto/Klaverbladverzekeringen – Swift (M)

Stand Hoofdklasse B:

Met dank aan Edwin Kroeze voor het scoreverloop en de headlines.

Stefan Hogervorst zet aan voor de 10-17 (beeld via Omroep Zeeland)
Tom Snaphaan staat klaar voor de 0-4 (beeld via Omroep Zeeland)
Nikki van Trigt heeft zojuist de 0-3 gescoord (beeld via Omroep Zeeland)