Avanti | Flexcom pakt door een overwinning op Achilles (28-24) de winst in poule A van de Haagse Korfbaldagen en speelt aanstaande donderdag om 20.45 uur de halve finale tegen Fiks (de winnaar van poule B) in sporthal Steenwijklaan in Den Haag. De trainer van Fiks (Rick Nell) was al aanwezig om zijn aankomende opponent te aanschouwen. De Pijnackernaren speelden nog zonder Manon Ballings en Nikki van Trigt.

Eerste doelpunt Sophie Donkervoort na haar terugkeer

De eerste helft was een waar doelpuntenfestijn waar Avanti | Flexcom maar niet los kon komen van Achilles. Er werd aan beide kanten met scherp geschoten en 34 doelpunten in één helft is een ongekend hoog aantal. De Pijnackernaren pakten de eerste twee doelpuntenmarge bij 4-2 maar bij 5-5 was het weer gelijk. De eerste aanval onder aanvoering van Jordi van Zuidam sloeg bij 8-8 weer toe naar 10-8. Maar deze marge werd vlak voor rust weer genivelleerd door Achilles. Ruststand 17-17.

Angelo van der Hout is er langs…. dreigend blok van achteren
Tom Snaphaan krijgt hier weer een strafworp mee
….abonnementje op de strafworpstip

Het tempo lag hoog in deze wedstrijd en Avanti probeerde het spel veelal via de diagonale pass dynamisch te houden. Achilles hield knap stand en het was voor de neutrale toeschouwer een prachtig doelpuntenspektakel. In de tweede helft vielen er minder doelpunten en zag het publiek eersteklasser Achilles brutaal een voorsprong nemen van de 17-17 naar de 17-20. Echter na de 19-21 was het een rush van zes Avanti-doelpunten achter elkaar die de wedstrijd deed beslissen (25-21). Met enkele doelpunten over en weer werd de eindstand 28-24.

Briljante doorloop Jordi van Zuidam in de maak
Terecht applaus van de bank

Doelpunten: Jordi van Zuidam (9), Tom Snaphaan (6), Rick van den Blink (4), Judith Goedendorp (4), Sophie Donkervoort, Stefan Hogervorst, Angelo van der Hout, Nikki Klijn, Meike Noorlander

Judith Goedendorp viermaal trefzeker