Een uiterste belangrijke wedstrijd voor beide teams. Een echte 4 punten wedstrijd. Avanti heeft inmiddels al 3 punten bij elkaar gesprokkeld. Tempo staat nog op 0, samen met Oost-Arnhem. En het wordt natuurlijk tijd dat Avanti weer eens wint van Tempo. De laatste winst is al weer uit 2018.

Het is gezellig druk in de Limeshal. Veel Avantipubliek, er is zelfs een groep met de bus gekomen,  en een heerlijke korfbalsfeer. Ook het geluid is als vanouds. Genoeg klanten weer bij Schoonenberg de komende week. Zelfs de speciaal voor deze gelegenheid meegenomen noise-cancel oordoppen zijn niet toereikend.

Veel Avanti publiek

Avanti start met in de aanval Floor, Kirsten,  Lars en Tom en in de verdediging Jordi, Merel Knetemann, Vincent en Yona. Floor is er weer bij in de basis na een blessure.  Ook het hele 2e is tijdig aanwezig na een overwinning op GKV in Gorkum en zit volledig op de bank.

Tom met de 4-5 bij een van de twee fraaie doorlopen in de eerste helft

De eerste helft is spannend. En Avanti staat bijna de gehele eerste helft op voorsprong . En lekker voor ons is dat in de beginfase Yoram Marck ook nog een stipje mist voor Tempo. Avanti blijft dus steeds op  voorsprong. Zij het dat deze steeds maar 1 puntje is. Het is in de eerste helft met name Tom Snaphaan die tot scoren komt, maar liefst 5 treffers in de eerste helft waaronder twee fraaie doorlopen.

Vince op weg naar 9-10…… Thomas van Haastrecht kijkt al angstig achterom Diana Boogaard.

Dan een belangrijk moment. Vincent zet bij 9-9 aan voor een doorloop.  Het is al bijna rust. Hij is de inspringende Thomas van Haasdrecht ver voorbij en gaat op weg naar de 10-9. Helaas wordt hij (terecht) teruggefloten met een loopfout. Zo jammer, want in plaats van rusten bij 9-10 gaan we dat nu bij 11-9. Het zijn Noah Kuiper en Jeroen van Wijngaarden die Tempo met een goed gevoel en Avanti met een kater naar de kleedkamer sturen. De strafworp van Jeroen van Wijngaarden voor 11-9 na een onnodige overtreding van Tom.

De tweede helft begint goed met de aansluitingstreffer van Kirsten voor 11-10. Maar daarna is het uit met de pret. Nikki is inmiddels in het veld voor Yona en Tim voor Vincent. Er volgt een volledig schotloze fase voor Avanti.  Alleen Tim doet nog iets terug bij 13-11 van afstand maar daarna is het Tempo dat de klok slaat. De koppen bij Avanti gaan omlaag en de frustraties worden op elkaar afgereageerd.

Ruben wisselt de laatste 10 minuten af met Lars

Tempo loopt uit naar maar liefst 18-11. Een kansloze achterstand voor Avanti. Er zijn nog 10 minuten te spelen en er moet een wonder gebeuren wil Avanti nog terugkomen. Ruben komt in het veld en krijgt nog een paar kleine kansen onder de korf maar ook deze worden gemist.

Nog een kleine opleving dan 5 minuten voor tijd. Tom , Nikki , Tim en Floor vinden ineens wel de korf en het wordt 18-15. Maar verder laat Tempo het niet komen. Eindtand 20-17. Uithuilen en voorbereiden op de eveneens zeer belangrijke wedstrijd volgende week thuis tegen Oost-Arnhem dat vandaag ook de eerste punten pakte met een verrassende 30-25 overwinning op Mid-Fryslan. DSC staat inmiddels alleen aan kop na winst in de topper bij Unitas.

Doelpunten: Tom Snaphaan(6), Jordi van Zuidam(3), Tim van Dorp(2), Nikki van Trigt(2), Kirsten Tuinder(1), Vincent van Beek(1), Floor Munnik(1), Merel Knetemann(1)

Uitslagen:
Unitas/Perspectief – DSC 16-21