Na de ruime overwinning van TOP/IAA Fresh op Fortuna vorige week leek er op voorhand weinig te halen in Sassenheim voor Avanti/Post Makelaardij.  Maar met een zeer verrassende ruststand van 5-7 in het voordeel van Avanti is eigenlijk alles nog mogelijk.
De meiden van TOP redden in de tweede helft echter de meubelen. De 5-7 wordt vrij snel omgebogen naar een 10-7 voorsprong en daarna is het een beetje op voor Avanti. De eindstand wordt 15-10.
Avanti start met voor de korf  Amber ( met haar 1e basisplaats) , Floor Munnik,  Lars en Tom. In de verdediging starten Jordi, Kirsten , Merel en Vincent.  In de eerste helft wacht Avanti geduldig op kansen in de aanval waar TOP wat slordig voor de korf is. Het schotpercentage is niet bijgehouden , maar voor TOP moet dat in de eerste helft erbarmelijk zijn geweest.  De eerste voorsprong van Avanti bij 2-3 is een strafworp van Amber.  Zij benut deze feilloos. Fraaie techtniek. Altijd mooi om te zien. Vincent, spelend tegen clubicoon Nick Pikaar, heeft dan nog een mooie kans onder de korf die nipt misgaat. Het staat dan al weer 4-3. Maar gelukkig kan Jordi vanaf de zijlijn weer gelijk maken.
Avanti komt dan weer op voorsprong door een fraaie doorloop van Lars uit de ruimte.  En zelfs 4-6 door Floor van afstand. Het eerste aanvalsvak speelt een sterke wedstrijd. Bij 5-6 dan een strafworp na een doorloop van Amber. De overtreding wordt op Merel gemaakt dus zij mag hem nemen. De strafworp gaat helaas mis maar moet worden overgenomen omdat er te vroeg is ingelopen en Merel daarbij ook geraakt is. Amy vervangt Merel dan en Jordi verzilvert de stip voor de verassende 5-7 ruststand.
In de tweede helft gebeurt dan waar Avanti natuurlijk niet op hoopt. Ineens vindt TOP de korf weer, en dan met name de dames. Binnen de kortste keren is de wedstrijd helemaal gekanteld. Na 10 minuten in de tweede helft, staat er na vier treffers van de TOP dames, een 9-7 voorsprong voor TOP op het scorebord. Lars zorgt dan weer voor de aansluiting bij 9-8. Floor krijgt nog een strafworp wanneer twee keer te vroeg ingelopen wordt bij een vrije bal, maar helaas wordt deze gemist.  Snel daarna weer een damesgoal van TOP voor 10-8.
Tim komt er dan in voor Vincent. Wederom een damesscore voor 11-8. De wedstrijd glipt uit de handen van Avanti. Het wordt zelfs 13-8 en het verzet van Avanti is gebroken. De wedstrijd kabbelt naar het einde bij 15-10. Slechts drie treffers voor Avanti in de tweede helft. En dat is natuurlijk veel te weinig. Zeker gezien de omstandigheden. Opsteker in de tweede helft is de rentree van Nikki die voor de laatste tien minuten in het veld komt.
Hoewel TOP En Fortuna natuurlijk de grote favorieten voor de eerste twee plekken in de poule zijn heeft Avanti zich vandaag toch wel tekort gedaan. Met iets meer scherpte in de tweede helft had er wellicht meer in gezeten. Op naar komende dinsdagavond voor de derby tegen Fortuna.  We zien jullie graag op de Groene Wijdte, dinsdag 19 september. Het 2e start om 19:15 en 1 om 20:30.
Doelpunten: Jordi (4) Lars (3) Amber (1) Floor (1) Tom (1)
Andere uitslag:  KVS/Groenveld Keukens –  Fortuna    18-26
Stand: