Avanti/Post Makelaardij is er niet in geslaagd de stunt tegen TOP uit Sassenheim in de thuiswedstrijd te herhalen. Waar in de Viergang door twee late treffers van Vincent een fraai 18-18 gelijk spel gehaald werd, komt Avanti er in De Korf in Sassenheim niet echt aan te pas.  Hoewel de eindstand van 26-17 wel geflatteerd is, was er voor Avanti niet veel te halen.

Een geweldige ambiance in Sassenheim. Met name door de maar liefst 150 meegekomen supporters van Avanti. In het eerste bedrijf heeft Avanti grote moeite zich te onttrekken aan de strakke dekking van TOP. Vooral Lars en Nathan hebben daar problemen mee. En waar Lars in de thuiswedstrijd een top wedstrijd tegen Nick Pikaar Speelde, nu heeft hij het tegen Tim Dekker erg lastig. En Nathan, een wedstrijd eerder nog goed voor 9 treffers, heeft het ook moeilijk. Hij slaagt er wel in met zijn enorme snelheid Robin Bakker regelmatig te passeren, maar in de afronding wil het niet erg lukken. Halverwege de eerste helft nog een domper met het uitvallen van Merel met een knieblessure. Henk-Jan krijgt dan nog een gele kaart en mag daardoor 5 minuten niet coachen. Een apart gezicht is dat daarna bij de time-out het woord door Tim van Dorp gevoerd wordt. Een slechte eerste helft voor Avanti waar TOP uitloopt naar een 8-2 voorsprong tot een ruststand van 11-6.  Slechts 36 pogingen aan Avanti kant tegen 60 voor TOP.  Vreemd genoeg dus een hoger schotpercentage voor Avanti, maar 36 pogingen in een helft is natuurlijk veel te weinig.

In de tweede helft doet Avanti het een stuk beter. Inmiddels heeft Tom Snaphaan na een aantal weken blessureleed zijn rentree ook weer gemaakt. Nathan met een fraaie doorloop, Nikki twee keer, Floor en Tom schieten Avanti toch weer terug in de wedstrijd naar 13-11. TOP neemt gelijk een Time-out. En blijkbaar worden daar goede afspraken gemaakt want kort na elkaar scoort TOP drie keer waardoor het verschil weer vijf wordt. Dichterbij kan Avanti niet meer komen en TOP loopt uit naar een, geflatteerd, verschil van 10 en de eindstand wordt 26-17. Gelukkig komt Avanti in de tweede helft wel tot een respectabel aantal pogingen van 60. Meer zelfs nog dan TOP.

Volgende week een belangrijke  competitieronde. Avanti speelt thuis tegen Tempo voor een laatste kans op een mogelijk lijfsbehoud. En de top vier speelt tegen elkaar met de TOP(S) tegen koploper AW/DTV en nummer twee DSC tegen Unitas.

Doelpunten: Tom Snaphaan(3), Kirsten Tuinder(3), Lars Molijn(3), Nikki van Trigt(2),  Nathan Tuinder(2),  Jordi van Zuidam(2),  Tim van Dorp(1), Floor Munnik(1)

Uitslagen:

Oost-Arnhem – DSC 20 – 25