Avanti | Post Makelaardij A1 blijft ook na de zesde wedstrijd ongeslagen in de Overgangsklasse C. In Sassenheim werd TOP/Litta A2 met 10-18 verslagen na een nipte 6-7 voorsprong bij de rust. Dankzij de mediacrew van TOP/Litta konden toeschouwers alle wedstrijden van het hoofdveld deze zaterdag volgen. Dit verslag is dan ook een voorbeeld van livestreamjournalistiek (wordt dat een nieuw woord in de Dikke Van Dale?).

Avanti | Post Makelaardij had het de eerste helft lastig tegen TOP. Het liep tot vijf minuten voor de rust achter TOP aan. De ploeg uit Sassenheim kwam op een 2-0 voorsprong en maakte het Avanti in de eerste aanvalscombinatie lastig. Want na de 2-2 was het weer TOP’s eerste aanval die twee doelpunten maakte naar 4-2, waarna Avanti via Famke en Josan egaliseerde. Pas na de 5-5 van Jasper (prachtbal via Luke) begon Avanti de regie over te pakken via doelpunten van Mark en Lars naar 5-7. De ploegen gingen rusten met plensweer bij 6-7.

Het was deze zaterdag een bijzonder scoreverloop. In de eerste helft was Avanti sterk in de tweede aanvalsopzet waar de tweede aanval zes uit zes scoorde en de tweede verdediging daarmee met een “clean sheet” de rust in ging. In de tweede helft een heel ander beeld. Nu was het de eerste aanvalsopzet die het maximale uit haar aanvallen haalde (7 doelpunten) en de eerste verdediging nul tegentreffers incasseerde. Elke keer als Avanti’s eerste aanval voor de korf stond werd de voorsprong met twee uitgebreid (7-11, 8-14, 9-17). En zo werd alsnog een eenvoudige 10-18 overwinning behaald.

Doelpunten: Lars (6), Jasper (4), Josan (2), Merel (2), Famke, Luke, Mark, Sterre.

In het #beterwordenproces voldoende punten die in deze wedstrijd al beter gaan, maar ook genoeg punten waar de ploeg nog in kan gaan groeien. Aankomende zaterdag om 13.00 uur de topper tegen Fortuna/Delta Logistiek A2 op eigen veld (als de nieuwe maatregelen van premier Rutte dinsdag geen roet in het eten gaan gooien). Een geweldig affiche, de nummers 1 en 2 tegen elkaar in een mooie derby. Voor trainer-coach Peter Boes een hele speciale wedstrijd tegen zijn eigen cluppie en, als we goed geinformeerd zijn, ook nog tegen zijn eigen zoons.

Andere uitslagen:
Fortuna/DeltaLogistiek A2 – Achilles A1 14-9
Groen Geel/IJskoud de Beste A1 – BEP A1 21-8
Die Haghe A1 – ZKV Meervogels A1 12-6

Lars en Luke ontdekken onder de paraplu de microfoon. Voor de toeschouwers aan de buis een mooi extraatje zodat je alle aanwijzingen van de coaches ook kon horen (naast de gesprekken van de spelers die erlangs liepen 😉
Grote klasse en dank aan TOP Mediacrew voor livestreams!!