Avanti | Post Makelaardij heeft de mooie 26-22 overwinning bij de start van het zaalseizoen geen vervolg kunnen geven in de uitwedstrijd tegen TOP in Arnemuiden. Eigenlijk kwam Avanti op alle fronten te kort en kon, uitgezonderd de beginfase waar brutaal een 1-4 voorsprong genomen wordt, geen enkele aanspraak op punten maken in Zeeland.  De reis naar Arnemuiden werd gedaan met een door Maarten Post gesponsorde bus met good old Gerrit Jasperse aan het stuur.

Het lukt Avanti niet het duo Anita de Ridder en Willemijn Bouwens voor de korf uit te schakelen. En het zijn deze twee dames die er vrolijk op los scoren. Wanneer aan Avanti kant weinig goede schoten afgeleverd worden is het dweilen met de kraan open.  In de eerste helft poetst TOP een 1-4 achterstand  weg en kan tussendoor ook nog twee stippen missen. De rust wordt bereikt met een 11-7 voorsprong voor TOP.

In de tweede helft komt Avanti er niet meer aan te pas. Er wordt nog een aantal keren gewisseld maar ook dat mag niet meer baten. De eindstand wordt maar liefst 27-14.  Slechts 14  treffers voor Avanti in deze wedstrijd , het laagste aantal dit seizoen.

Door dit verlies wordt de achterstand op nummer 8 TOP Arnemuiden nu drie punten. Aangezien de laatste twee ploegen, nu Tempo en Avanti, gelijk degraderen begint het er voor Avanti somber uit te zien.  Volgende week weer een zware uitwedstrijd in Eindhoven tegen DSC.

Doelpunten: Lars Molijn(5),Jordi van Zuidam(3),Tim van Dorp(3),Kirsten Tuinder(2),Nathan Tuinder(1)

Oost-Arnhem – AWDTV/IJskouddebeste 21 – 27
Unitas/Perspectief – Tempo 30 – 16