De komende week trainen alle teams nog buiten volgens het schema dat op de website staat. De kangoeroes en Spookies trainen op de zaterdagochtenden wel in de Viergang.

Nog steeds gelden de al eerder vastgestelde regels. De F t/m A mag trainen zonder afstandsregel. De 18+trainers van deze teams worden verzocht om zoveel mogelijk 1,5 meter afstand tot de spelers te houden.
Voor de senioren is de regel dat zij in groepen van 4 personen met inachtneming van de 1,5 meter regel (tot elkaar binnen de groep en tot de andere groepen) mogen trainen. Onderlinge wedstrijden en partijvormen zijn niet toegestaan bij de senioren.
Toeschouwers/ouders zijn niet toegestaan op de accommodatie en de kleedkamers en kantine blijven gesloten.

Graag horen we het als er (senioren)teams besluiten om komende week niet of minder te trainen. Geef dit door via corona@avantikorfbal.nl, dan houden we het overzicht wie er wanneer op de accommodatie aanwezig zijn.

Als de maatregelen in de komende week niet verder worden aangescherpt, gaan we vanaf 8 november de zaal.
De kans dat er competitiewedstrijden in de zaal gespeeld kunnen worden lijkt alleen steeds kleiner te worden helaas. De persconferentie van as dinsdag geeft daar hopelijk meer duidelijkheid over. Tot en met zaterdag 7 november zullen er nog geen (onderlinge) oefenwedstrijden worden gespeeld.
Natuurlijk communiceren we na de persconferentie hoe en of we met de dan geldende regels het korfballen kunnen laten doorgaan.

De verwachting is wel dat als we de zaal in gaan, minimaal de reeds geldende regels nog steeds van kracht zijn. We horen het graag als er seniorenteams zijn die liever niet op die manier (binnen)trainen. We kunnen ons voorstellen dat het team op een alternatieve manier (binnen de geldende regels) nog wel met sport bezig wil blijven.
Heb je hier goede ideeën voor? Stuur een mailtje naar corona@avantikorfbal.nl.

We willen benadrukken dat het iedereen vrij staat een eigen afweging te maken om wel of niet te komen trainen. We verzoeken je wel om als je in deze periode, onder deze huidige omstandigheden, niet te wil trainen dit kenbaar te maken bij je team/trainer of TC-coördinator (contactgegevens staan op de eerste pagina in het blad).

Namens het Bestuur,
Sandra Alberts
Coronacoördinator

Update: De routekaart van het KNKV is zojuist gepubliceerd, wij volgen de ontwikkelingen op de voet en houden jullie op de hoogte van eventuele aanpassingen in ons schema en de volgende stappen.