Avanti } Post Makelaardij heeft zich van de goede kant laten zien in Harderwijk. De uitslag doet misschien vermoeden dat het een eenvoudige overwinning was voor Unitas/Perspectief, maar dit was zeker niet het geval. Sterker nog, er had wellicht nog wel iets meer in kunnen zitten voor Avanti.

Avanti gaat enigszins gehandicapt van start door het ontbreken van Nikki van Trigt en Tom Snaphaan. Waarvan de laatste helaas voorlopig uitgeschakeld is na de botsing met zijn tegenstander tegen Oost-Arnhem. Hierdoor staat er een toch wel jonge en minder ervaren ploeg in het veld dan tegenstander Unitas. Nathan neemt de plek van Tom in. Oud teambegeleide Edwin Kroeze is er deze keer ook bij bij afwezigheid van John.

Van het verschil in ervaring is in de eerste helft weinig te merken. Avanti heeft duidelijk een plan en dat wordt ook goed uitgevoerd. In de verdediging laten de heren zich snel terugzakken en door het slechte schieten van Unitas heeft dat succes. Sterker nog, Avanti vindt eindelijk weer eens lekker de korf en dat uit zich in een prima schotperentage in de eerste helft van maar liefst 28%. Daar kan je elke wedstrijd mee winnen. Jammer aan de andere kant is dat Avanti er in de rebound weer nauwelijks aan te pas komt.

Avanti staat bijna de gehele eerste helft op voorsprong, enige tijd zelfs met drie verschil na 20 minuten spelen. Dan toch weer wat verslapping en veel onnodig balverlies bij Avanti en vlak voor rust komt Unitas voor het eerst op voorsprong, 11-10. Nathan schiet de ploegen met zijn 2e bij 11-11 naar de thee.

Helaas kan het fraaie schotpercentage in de tweede helft niet vasthouden, Jordi komt in het veld voor Vincent. En later wisselen Ruben en Amber ook af om wat meer controle over de rebound te krijgen. Dat lukt wel maar de doelpunten vallen niet meer zo makkelijk. Het blijft wel mooi om te zien hoeveel aanvallende druk Nathan en Tim geven op de doorbraak. Nathan scoort ook een hele fraaie. Uiteindelijk is Unitas in het eindspel gewoon het slimst en daar telt de ervaring natuurlijk ook mee. Af en toe blijft het voor Avanti nog lastig om opgelegde kansen op een meter of drie van de korf af te drukken. Bijvoorbeeld bij de vrije-bal variaties.

Door de blessure van Nathan in de slotfase, die stevig in aanraking komt met zijn tegenstander, komen beide ploegen tot maar liefst 9 wissels. Bij een blessure mag er altijd gewisseld worden. De eindstand wordt 24-21. In deze wedstrijd genoeg positieve punten voor Avanti om mee te nemen naar de volgende wedstrijd in de Viergang tegen Dalto. Lars is wederom topscorer met zijn 3e vijfklapper dit zaalseizoen.

Onderin de ranglijst weer twee punten voor Oost-Arnhem en een verrassent puntje voor TOP(A) tegen koploper DSC.

Doelpunten: Lars Molijn(5), Nathan Tuinder(4), Jordi van Zuidam(2) , Yona Peper(2) , Tim van Dorp(2), Merel Knetemann(2), Floor Munnik(2), Vincent van Beek(1), Kirsten Tuinder(1)

Statistieken:  Avanti 21/97 (22%), Unitas 24/110 ( 22%)  , Merel 2/3(67%)

Uitslagen:
TOP(A) – DSC 12-12