De quote van de dag: ‘Oh… hebben we gewonnen!’ Wát een wedstrijd heeft de E1 gespeeld tegen Valto: een ploeg waar 2 keer dik van werd verloren. Maar zoals verleden week gezegd , een verrassing zit er zomaar in. En dat bleek.

De eerste 10 minuten ging het gelijk op. Na een korte voorsprong ging de rust in met 3-1. Of was het toch 2-1? Het bleek de voorbode van een topwedstrijd. De 2de 10 minuten werd de topklasse van Valto duidelijk: 2 spelers zorgden voor een voorsprong voor de oranjehemden uit De Lier. We werden echt even overbluft en misten heel veel kansen. Dat zorgde voor een tussenstand van 12-6.

Met wat bedrukte gezichten ging de ploeg de rust in. Maar de klasse van deze ploeg zit er echt in dat zij ervoor blijven strijden. En hoe! De vlechtjes en stekels van Avanti zetten de spurt erin. Waar Valto dacht de punten in de tas te hebben, kantelde de wedstrijd volledig. Doorloop, schoten op 1 been en ga zo maar door in combinatie met scherp verdedigen: zo zette de E1 een galavoorstelling neer. Al snel werd het 12-12 en stond het publiek op de banken!

Nadat Valto een strafworp miste, was het helemaal klaar. Met een rits van 11 doelpunten op rij maakte Avanti de wedstrijd af. We wonnen met 12-17! Een echte teamprestatie!

Glimmende gezichten: eindelijk weer gewonnen! Wat een groei van dit team. En wat gaaf dat ze er ook deze week voor bleven gaan! Met echte bodycheck werd de wedstrijd afgesloten! Het voelt echt als een kampioenswedstrijd! Lekker een paar weken rust en dan weer vlammen!