Liefst vijf wedstrijden stond Avanti/Post Makelaardij A2 dit zaalseizoen droog. De ploeg met potentie, onder leiding van Hans en Ruben, heeft alle ingrediënten voor een succesvol seizoen in huis. Snelheid, schotkracht, spelinzicht, reboundoverwicht en energie in overvloed. Maar die potentie kwam er vijf wedstrijden op rij niet uit. Tot de ontmoeting van zaterdag tegen koploper Tempo A2, dat tot dan toe slechts één remise moest dulden.

Avanti A2 kwam binnen enkele seconden na het eerste fluitsignaal al op voorsprong, dankzij een snel schot van Luna. Niet veel later gevolgd door een doelpunt vanaf de strafworpstip, gemaakt door Mike (2-0). Maar Tempo A2 gaf zich niet zomaar gewonnen en liet zien dat het niet zomaar een titelkandidaat is. De gasten kwamen op 2-3 en nadat Jurgen van afstand voor de 3-3 zorgde, moest Avanti A2 lijdzaam toezien hoe Tempo uit liep naar een 3-6 tussenstand, om uiteindelijk bij 5-8 te gaan rusten.

Daarmee was de wedstrijd echter nog lang niet gespeeld. Avanti kwam zeer slagvaardig uit de kleedkamers en Luna herhaalde haar kunstje van de eerste helft en binnen enkele seconden na de thee stond het 6-8 dankzij haar. Jona schoot daarna de 7-8 binnen, maar het zou tot 9-10 duren, voordat Pim zijn ploeg op gelijke hoogte bracht.

Via Maud en Jurgen nam Avanti zowaar weer een voorsprong, maar de wedstrijd duurde nog lang. Tempo kwam nog twee keer eng dichtbij (15-14 en 18-17), maar door hard te werken, het hoofd koel te houden en op de juiste momenten mee te blijven scoren, wist Tempo nooit meer op gelijke hoogte te komen. De laatste minuten speelde Avanti daardoor al een gewonnen wedstrijd, die bij 21-19 de boeken in ging. Mede dankzij de doelpunten van Jona (5x), Jurgen, Pim (beide 4x), Maud (3x), Luna en Mike (beide 2x) en Jasper.

Gelukkig voor het nageslacht, wist cameraman Edward Beemer de laatste doelpunten en de positieve energie mooi te vangen op beeld, waardoor u nu kunt meegenieten van de toon die is gezet.