In een matige wedstrijd is Avanti er helaas niet in geslaagd de punten in Pijnacker te houden.  In een lekker volle Viergang, veel toeschouwers ook uit Nieuwerkerk, kan Avanti geen vuist maken tegen Nieuwerkerk. Waar in de uitwedstrijd Avanti kan uitlopen in de tweede helft doet nu Nieuwerkerk dit. Na een ruststand van 8-10 loopt Nieuwerkerk in een paar minuten uit naar 8-14 en slaat een onoverbrugbaar gat. Avanti kan niet meer dichterbij komen en de eindstand wordt 17-26. Een teleurstellende uitslag. Want na de fraaie uitoverwinning bij Groen Geel vorige week waren de verwachtingen hooggespannen.

Lekker vol weer in de Viergang

De wedstrijd begint rommelig.  Beide ploegen moeten eerst de zenuwen van zich af spelen en dat duurt meer dan 10 minuten. Veel balverlies aan beide kanten en een wel zeer mager schotpercentage van 5% aan Avanti kant. Doelpunten blijven duur en Avanti heeft veel pech in de afwerking.  De ploegen blijven aan elkaar gewaagd.  Angelo speelt tegen Niels Stuurstraat. Een tegenstander die hij goed kent en ook tegen speelde in de A1 bij Fortuna. Rick is op de bank begonnen en komt 5 minuten voor rust in het veld bij een stand van slechts 4-7. Maar zelfs Rick kan zijn schot niet echt vinden. Avanti komt nog terug tot 8-9 door Tom (2x) , Stefan en Jordi. Babette Blok tekent voor de ruststand van 8-10.

Dikke voldoende voor Tom. En weer 4 treffers.

In het tweede bedrijf gaat Nieuwerkerk helemaal los. In een mum van tijd is de stand 8-14. Het vertrouwen bij Avanti lijkt dan helemaal weg. Bij 10-16 Rick komt weer in het veld.  Bij zijn vorige wissel ging hij met 0 uit 8 weer naar de kant. Deze keer is het zoals gebruikelijk gelijk raak. Ook de net ingekomen Lotte Dingjan bij Nieuwerkerk scoort bij haar eerste schot. Niels Stuurstraat met daarna 2 treffers van afstand voor 11-19, Met nog een kwartiertje zit de wedstrijd al helemaal op slot.

En weer 4 voor Judith, 80% van de damesproductie. Hier de 17-23 in de maak.

Het laatste kwartier kan Avanti ook niet meer dichterbij komen. Wel twee fraaie afstandtreffers van Tom, die steeds makkelijker gaat scoren. Het verschil wordt uiteindelijk maar liefst 9 bij een eindstand van 17-26. Opmerkelijk is dat Avanti nu als enige van de eerste 6 een negatief doelsaldo heeft.

Nieuwerkerk is de verdiende winnaar en slaagde er vandaag goed in de aangeef uit het spel van Avanti te halen. Helaas haalden niet alle  Avanti spitsen hun niveau.  Een schotpercentage van 16% ( 17/107 ) is gewoon onvoldoende.

Mooie kans voor Sophie, gaat helaas net mis

Na dit weekend komt er wel wat meer tekening in de stand. DSC en Avanti haken voorlopig  even af voor de tweede plek. Waar Nieuwerkerk en Groen Geel en TOP zich nadrukkelijk melden voor een plaats in de kruisfinales. Tempo blijft winnen en gaat soeverein aan kop.

Vrije bal variatie, normaal zekerheidje voor Nikki. Vandaag wil het niet lukken.

Doelpunten : Jordi van Zuidam(4), Judith Goedendorp(4), Tom Snaphaan(4), Stefan Hogervorst(2),Nikki Klijn(1), Rick van den Blink(1),
Angelo van der Hout (1)

Uitslagen:

Tempo – SDO / Blijwerkt  32-20
DSC – Groen Geel  19-28
Meervogels  / Fisica – TOP (A) 28-32

Stand:

Team van de Week: D5: Fenne, Florine, Jacky, Joya, Olivia, Tessa Bryan, Joel, Maurits, Thomas E5: Annefloor, Ilse, Maaike, Ronja, Leon, Sven