Avanti | Post Makelaardij 2 vergat zichzelf te belonen voor een goede wedstrijd tegen nummer twee Sporting Delta 2. Het enorme reboundoverwicht werd onvoldoende omgezet in doelpunten. Na een 7-8 stand bij de rust namen de Pijnackernaren het initiatief over na de 10-10 van Amber van Leuveren. Via Linde Pijper en Angelo van der Hout liep Avanti | Post Makelaardij uit naar 12-10. Echter binnen vijf minuten waren de rollen omgedraaid en na vier tegendoelpunten was de stand 12-14. De ingebrachte Nathan Tuinder zorgde via twee zuivere afstandsschoten voor een gelijke stand 14-14 waarna een strafworp de ploeg uit Dordrecht de volle winst bracht. Eindstand 14-15.

Enorm zonde dat Avanti geen punten pakte want de ploeg speelde een prima wedstrijd. Het enige wat je de ploeg kan verwijten dat ze onvoldoende rendement uit het grote aantal kansen heeft gehaald. Ruben Louwerse, Joey de Jong en Amber van Leuveren hadden erg veel rebound en daar hadden de vakgenoten meer profijt van kunnen maken.

Doelpunten: Angelo van der Hout (5), Linde Pijper (2), Nathan Tuinder (2), Sabrina Breve, Brend Dingenouts, Ruben Louwerse, Amber van Leuveren en Kirsten Tuinder.

Andere uitslagen:
Dalto/Klaverbladverzekeringen 3 – Fiks 2 17-16
DSC 2 – SKF 2 22-13
PKC/SWKGroep 3 – Groen Geel 2 13-22

Stand Reserve Hoofdklasse B:

Reboundoverwicht Avanti | Post Makelaardij in beeld
Amber van Leuveren scoort de 10-10
Joey de Jong heer en meester onder de korf
Angelo van der Hout brengt zijn ploeg op 12-10 en viert zijn treffer met het publiek
Nathan Tuinder doeltreffend van afstand met de 13-14 en de 14-14.