En wederom knaller van een wedstrijd in de Viergang tussen Avanti en Nieuwerkerk. Zoals gebruikelijk eigenlijk, want de wedstrijden zijn altijd een garantie voor spektakel. En wederom doen de ploegen weer nauwelijks voor elkaar onder. Zelfs het aantal schotpogingen in de wedstrijd is gelijk ( 100 tegen 100 ) waar alleen Nieuwerkerk een iets hoger percentage uit weet te peuteren. Nieuwerkerk 27% en Avanti 25%.

Keihard strijdend maken de ploegen er een zeer spannende wedstrijd van.  Het begin is voor Avanti. Het eerste schot van Jordi valt gelijk binnen maar wordt helaas geannuleerd. Maar na 10 minuten staat er een 8-2 voorsprong voor Avanti op het bord.  Nieuwerkerk heeft het erg moeilijk in die fase maar weet terug te knokken. Avanti staat 10 minuten droog en Nieuwerkerk sluit weer aan op 8-8.   Bij 11-12 komt Nieuwerkerk voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. De rust wordt bereikt bij 12-13 in het voordeel van Nieuwerkerk. In de slotseconde van de eerste helft zorgt Judith nog voor de aansluiting na een fraaie onderschepping en dito pass vanuit de verdediging.

In de tweede helft blijft het uiterst spannend. En tot 20-20 kan het nog beide kanten op.  Hetzelfde scenario als tegen AWDTV lijkt zich dan te ontvouwen. In twee minuten tijd schieten Koen Collée ( strafworp ) en Mirjam Swart en Babette Blok van afstand Nieuwerkerk naar een comfortabele 20-23 voorsprong.

Nog 10 minuten te spelen en Jordi en Merijn brengen de spanning weer terug. 22-23. Jordi is on fire vanavond en bij 22-24 wordt hij van vak gewisseld om weer voor de korf te komen. Helaas mislukt dit plan van Marrien en Niels omdat Dani Hoogendoorn en Niels Stuurstraat de wedstrijd in het slot schieten naar 22-26. De eindstand wordt 25-27.

Een toch wel zuur verlies voor Avanti dat in een wat ongelukkige slotfase de wedstrijd weggeeft.  Het zeer sterk spelende Nieuwerkerkse damesduo Laura vd Linden en Babette Blok, en daarbij een groot aantal weggegeven vrije ballen en stippen deed Avanti vandaag de das om. Veel tijd om de wonden te likken is er niet want komend weekend staat al de topper tegen KCC op de agenda. Na de winst op HKC staat KCC soeverein alleen aan kop van de ranglijst.

Doelpunten: Jordi van Zuidam(8), Merijn Sevenhuysen(5), Goedendorp(4)van der Zijden(2),Tom Snaphaan(2),Nikki van Trigt(2),Angelo van der Hout (1),Stefan Hogervorst(1)

Beste cijfers in deze wedstrijd: Merijn 5 uit 12 (42%)  met daarbij 3 verzilverde stippen.

Foto’s

Andere Uitslagen:

KCC – HKC  19-18
Rohda – TOP  18-36
Fiks – AW.DTV 25-22

Stand:

Drie maal raak vanaf de stip voor Merijn
Jordi weer een weergaloze wedstrijd met 8 treffers. Hier de mooiste in de maak.
E1: Quincy, Zoë, Rick, Thijmen E2: Anna, Carise, Merel, Elias, Ingmar E3: Juul, Nicky, Noor, Julian, Marijn