De laatste wedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen is een belangrijke. Verlies tegen Sporting Delta betekent dat Delta Avanti nadert tot een puntje. Winst betekent een gat van 5 punten naar de degradatiestreep. En natuurlijk met een lekker gevoel richting de zaalcompetitie.

Marrien en Niels hebben de heren in de vakken gewisseld. Jordi en Stefan nu in het eerste aanvalsvak met Judith en Jitte. Merijn en Tom in de verdediging met Floor en Nikki. Ook Floor weer in de basis omdat Linda ontbreekt.

Een week eerder pakte Sporting Delta de eerste twee punten van het seizoen uit bij SKF en is een niet te onderschatten ploeg.  Met name vanwege de uiterst gevaarlijke gebroeders Tijhuis ( samen vandaag weer goed voor 9+4 = 13 treffers ).

Het is behoorlijk winderig op het veld maar de ploegen passen zich daar goed op aan. Slordig spel in de beginfase van Avanti en na 10 minuten staat er een 2-4 achterstand op het scorebord.  Kort daarna is deze achterstand omgebogen naar een 9-7 voorsprong. Van de 9 Avantitreffers zijn er 5 van de dames, Twee keer Nikki , Judith, Jitte en Floor.  Ook in haar tweede wedstrijd in het 1e komt Floor tot scoren. Bij 10-9 scoort Merijn fraai onder de korf nadat de bal plotseling in zijn handen beland. Na ( uitgebreid ) overleg tussen de scheids en grens wordt deze treffer echter geannuleerd. Kort daarop scoort Merijn echter weer en wordt het toch 11-9. We gaan rusten bij 12-9 na nog een afstandtreffer van Jordi. Toch wel knap na een 2-4 en 3-5 achterstand.

Na de thee is het eerste schot van Jitte gelijk raak voor 13-9.  Sporting Delta krijgt het steeds moeilijker en Avanti kan uitlopen naar 18-12. Pas in de slotfase komt Jeroen Tijhuis weer los en begint weer te scoren, maar dan is het te laat. De 21-15 van Tom, topscorer in deze wedstrijd , is al weer de 100e treffer van hem voor Avanti. In de slotfase komen Ruben, Angelo en Yona ook nog in het veld. Eindstand 22-19.

Een mooie opsteker zo voor de zaalcompetitie. Zeker na de laatste twee thuiswedstrijden die toch wel ongelukkig en nipt werden verloren van Dalto en DSC. Op nu naar de zaalcompetitie waar de eerste wedstrijd wacht op 16 november in de Viergang tegen Rohda. Maar eerst nog een trainingsweekend in Barcelona waar de selectie een clinic gaat geven en wedstrijden speelt tegen CK Castelbisbal en het Catalaanse nationale team.

Tom topscorer met 6 treffers
Fraaie treffer uit een vrije bal variant van Nikki. 7-5

Steef: Scheids dat zeg ik tegen mezelf !
Merijn vlak voor rust de eerste keer 11-9, deze treffer wordt na overleg tussen scheidsrechter Opering en grensrechter van Putten afgekeurd. Kort daarop scoort Merijn een ’tellende’ 11-9

Hoog overleg

Ook in haar 2e wedstrijd in 1 komt Floor tot scoren
Jitte vandaag weer goed voor 3 treffers