Zaterdag 24 augustus speelden de senioren- en juniorenselectie een oefendriekamp tegen Wageningen en AVO. Het format aangevuld met een barbecue na afloop van de wedstrijden in combinatie met het fantastische weer is voor herhaling vatbaar. Een erg gezellig begin van het nieuwe seizoen. In de seniorenselectie een groot aantal nieuwe gezichten dit jaar. Merijn Sevenhuysen en Yona Peper komen over van Fortuna/Delta Logistiek, Jitte Janssen van DeetosSnel en Michelle Ekelmans, Amber van Leuveren, Nathan Tuinder en Reinier Vingerling zijn vanuit de eigen junioren doorgestroomd.

Het grote aantal nieuwe gezichten vraagt weer even gewenning en aanpassing in spelpatronen en vakkencombinaties maar daar zijn de oefenwedstrijden bij uitstek geschikt voor. Qua karakter en inzet heeft Avanti weer een leuke en enthousiaste selectie waar de nieuwkomers probleemloos inpassen. Er is nog wel werk aan de winkel zo’n twee weken voor de competitiestart maar het fundament geeft veel vertrouwen dat deze groep de ingezette ontwikkeling van vorig seizoen verder door gaat zetten. Komend weekend vervolgt de seniorenselectie de voorbereiding met een trainingsweekend in België.

Avanti – AVO (senioren)

AVO uit Assen speelt dit seizoen overgangsklasse met de hoofdmacht en reserve eerste klasse met het tweede. Gezien de competitie-indeling zou Avanti beide wedstrijden moeten winnen, maar dat gebeurde niet. Avanti 2 was wel duidelijk te sterk en won na een 7-1 stand bij de rust met 14-8. Doelpunten van Kirsten Tuinder (4), Nathan Tuinder (3), Michelle Ekelmans (2), Linde Pijper (2), Reinier Vingerling (2) en Tom Vreugdenhil. Maar Avanti 1 had duidelijk meer moeite. Het startte de wedstrijd wel goed met veel snelheid in de aanval maar het verzuimde de vele kansen af te maken. AVO was veel effectiever en ging met een 6-11 voorsprong rusten. In de tweede helft kwam Avanti beter in de wedstrijd en kwam van 6-11 terug naar 10-11. Toch wisten ze het gaatje niet te dichten en verloor de equipe van Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt met 13-15. Doelpunten: Stefan Hogervorst (4), Merijn Sevenhuysen (3), Judith Goedendorp (2), Angelo van der Hout (2), Manon Ballings en Nikki van Trigt.

Avanti – Wageningen (senioren)

De andere deelnemer aan de driekamp was Wageningen. Het eerste team speelt net als Avanti in de Hoofdklasse, maar het tweede team speelt een niveau lager in de reserve overgangsklasse. Avanti 2 wist ook de tweede wedstrijd te winnen. In de eerste helft waren de doelpunten zeer schaars (rust 4-2). Na de rust liepen de Pijnackernaren uit naar 9-3 met nog zo’n negen minuten te spelen. Avanti kwam niet meer tot scoren en werd gered door de gong bij de stand van 9-8. Doelpunten van Brend Dingenouts (2), Amber van Leuveren, Ruben Louwerse, Yona Peper, Linde Pijper, Nathan Tuinder, Reinier Vingerling en Tom Vreugdenhil. De hoofdmachten van Avanti en Wageningen speelden een gelijk opgaande wedstrijd waarbij de Pijnackernaren in de slotfase aan het langste eind trokken. Eindstand 12-11. Doelpunten: Stefan Hogervorst (4), Manon Ballings (2), Jitte Janssen (2), Linda van der Zijden (2), Tom Snaphaan en Nikki van Trigt.

Merijn Sevenhuysen trefzeker in zijn eerste oefenwedstrijd voor Avanti. Een speler waar Avanti heel veel plezier aan gaat beleven.

Frenkie de Jong look-a-like Angelo van der Hout 😉