En dan moet je het nog wel doen! Na de heerlijke winstpartij van verleden week was er vandaag ook de verwachting dat de 2 punten in Pijnacker zouden blijven. En zo geschiedde.

D2 trad aan tegen RWA, die tot deze week nog geen partij in winst had weten om te zetten. Maar ja, dan moet je ’t als D1 nog wel doen! Het team begon lekker fel en binnen 7 seconden ging de 1ste bal al lekker door het gele mandje. Fijn dat de spelers ook hun wedstrijdverslagen lezen. Zo weten ze nu dat je alleen wint bij korfbal als je scoort en dat dit vooral lukt door te durven schieten. En dat ging vandaag echt heel lekker. Waar RWA vooral steunde op een lange goede dame en een heer, is de D1 van Avanti echt een team dat kan scoren over alle schijven.

Na 2 minuten ging het publiek er rustig voor staan. Maar een rustige 1ste helft werd het zeker niet: RWA bleef goed partij bieden tot aan de rust. Aanvallend stond het als een huis. Verdedigend zijn er nog duidelijke leerpunten voor de komende week. In de laatste seconde van de eerste helft werd de 10-7 gescoord: een mooie tussenstand in de hoofdklasse D.

De reporter van de D1 moest het daarna via de livescore bijhouden en kon zijn ogen tijdens het volgen van de tussenstand in de 2de helft amper geloven. Aan de andere kant: hij stapte tijdens de rust in de auto en toen klonk het nummer ‘Het dondert en het bliksemt’. En volgens betrouwbare bronnen deed dat het ook tijdens de bespreking. Alwin en Wijnand zetten de ploeg op scherp en het effect was wel duidelijk. Door strakker te verdedigen kwam RWA eigenlijk niet meer makkelijk tot score en liep de D1 steeds verder uit. Een hele mooie 20-11 stond daarmee op het bord. Het is een aantal dat nog niet eerder in deze competitie in deze klasse is behaald door een ploeg. Dat is zeker iets om blij mee te zijn. Maar niet lang bij blijven hangen. Volgende week de wedstrijd tegen ONDO, de strijd om de belangrijke 4de plaats. Een mooi ijkpunt voor de voorbereiding op de zaal begint!
Het was vandaag in elk geval weer genieten langs de lijn!