Ook C2 mocht zich aansluiten bij de rij kampioenen dit seizoen. Op de laatste zaterdag haalden zij het eremetaal binnen. Weliswaar samen met de collega’s van Valto C1, want dat bleek een geduchte tegenstander. Het hele seizoen.

Al vanaf september belandde C2 met Valto C1 in de poule. Over de andere ploegen dit seizoen hebben we ’t eigenlijk niet. C2 wist regelmatig met grote uitslagen te winnen, 19 – 3 was er eentje van. Maar Valto C1: dat was een slag apart.

Net niet

In het eerste veldseizoen was Valto duidelijk sterker dan C2. Langere spelers en scherper dan C2. Maar dankzij de strakke trainingen van Rudolf en Matthijs kroop C2 steeds dichterbij. In de zaal pakte C2 in de eerste wedstrijd tegen de concurrent de winst. De grote klapper moest komen in de 2de werdstrijd tegen én bij Valto. Daar keek C2 al snel tegen 3-0 achterstand aan. Gelukkig werkte het team dit vlot weg naar 3 – 3. Helaas, na de rust overheerste Valto weer volledig.

Wat een triomftocht van C2 had moeten worden, werd (terechte) winst voor Valto. En vanwege gelijkspel tegen Maassluis de week erop, greep C2 volledig naast het kampioenschap. Wat een domper.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Het 2de veldseizoen bood weer kansen. Valto stond weer op het menu, samen met VEO en DubbelZes. En weer won C2 het eerste duel tegen de Lierenaren. En weer verloren ze de beslissende wedstrijd bij Valto. De teleurstelling was groot, maar het gevoel van ‘ze waren beter’ overheerste. Gelukkig dit keer wél eremetaal door de laatste wedstrijd tegen DubbelZes te winnen. Een lekkere afsluiting van een leuk korfbalseizoen.

Tomeloze inzet van de trainers: ook op krukken.

Trainers, bedankt

C2 heeft gewerkt, geleerd en lol gehad. Ook dankzij hun trainers Rudolf en Matthijs. Die stonden elke week weer, 2 avonden per week training te geven. En elke zaterdag met elkaar op pad om te coachen. Zelfs op krukken.

Trainers: veel dank namens spelers en ouders!