Halverwege de competitie is in Hoofdklasse A de spanning weer terug bovenin de ranglijst. Nieuwerkerk gaf in eigen huis het nog ongeslagen KCC met 27-22 een pak op de broek en komt op 2 punten van KCC. Onderdaan de ranglijst deed Avanti aanmerkelijk minder goede zaken. Na het 21-27 verlies tegen HKC blijft Avanti op een schamele 2 punten staan en zal in de tweede competitiehelft alle zeilen bij moeten zetten om degradatie te ontlopen.

Avanti speelde zeker geen slechte wedstrijd tegen het sterke HKC. Arie is er na 5 jaar weer bij in de basis. Eindelijk weer na een uitstapje naar Die Haghe en blessureleed. Jordi is op de training weer door zijn enkel gegaan en begint op de bank.

De eerste helft doet Avanti de das om. Met veel pech in de afronding en een dramatisch schotpercentage van 13% ( 8/61 ) wordt de rust bereikt bij 8-14. En van de 8 treffers zijn er dan nog 4 van Merijn die daar maar 9 pogingen voor nodig heeft. De rest van de ploeg laat het in de afronding nagenoeg volledig afweten.

De tweede helft laat een ander beeld zien. Regelmatig zet Avanti HKC verdedigend flink onder druk. Aanvallend wordt het ook allemaal een stuk beter (24% in de tweede helft). Het verschil blijft lange tijd rond 6 doelpunten tot Avanti in de slotfase terugkomt tot 3.  Bij 17-24 zijn het respectievelijk Tom, Stefan, Floor en Merijn die Avanti terugbrengen tot 21-24.  Spannend wordt het echter niet meer want HKC schiet de wedstrijd daarna met 3 treffers in het slot. Eindstand 21-27.

Jammer dat aan de kant van Avanti niet genoeg spelers hun niveau haalden. Uitzondering vandaag Merijn, met 8 doelpunten, heel veel rebounds en een onwaarschijnlijk percentage van 43% want voor zijn 8 treffers had hij slechts 19 pogingen nodig.

Volgende week naar Rohda in Amsterdam.

Doelpunten:  Merijn (8) , Jitte en Stefan (3) , Tom en Arie (2) , Jordi , Judith en Floor.

Foto’s

Uitslagen:

Nieuwerkerk-KCC  27-22
TOP – Fiks 27-21
Rohda – AW.DTV 15-26

Stand:

Merijn uitblinker vandaag
Ook Jitte speelde een sterke wedstrijd

Oefeningen voor Jordi van Michelle voor de wedstrijd