Pijnacker – Vincent van Beek keert na zeven jaar terug in de selectie van Avanti/Post Makelaardij. Het ‘kind-van-de-club’ zocht en vond op 22-jarige leeftijd het avontuur bij Pernix in Leiden, waar hij dat in Pijnacker miste. Inmiddels een completere en ervaren korfballer, is het nu tijd voor Vincent om de cirkel rond te maken en terug te keren naar de club waar zijn roots liggen.

Het zaadje voor die terugkeer werd in december vorig jaar gepland, na de wedstrijd tussen Pernix en Avanti in Leiden. “Mena zat tijdens die wedstrijd op de tribune en na afloop spraken we af om een keer samen te gaan lunchen.” Pas een half jaar later kwam het er daadwerkelijk van. “Puur om bij te praten, maar natuurlijk ging het ook over korfbal en volgend seizoen. Ik wil sportief gezien kijken wat ik kan en Avanti zat altijd wel in mijn achterhoofd. Toen we met Pernix in de Viergang speelden, deed het onthaal door het thuispubliek me echt goed gedaan. Daarom is het mooi om de cirkel nu rond te maken.”

Vincent gaat er qua verwachtingen blanco in. “Ik hoop natuurlijk op het hoogst haalbare, maar ik ben fysiek nog aan het herstellen”, aldus de inmiddels 29-jarige korfballer die uitziet naar het weerzien met “kids” die hij vroeger nog heeft getraind, zoals Tim en Lars.

Pernix ziet haar publiekslieveling duidelijk me lede ogen vertrekken, maar zwaait Vincent ook groots uit. Direct nadat hij het nieuws bij de club bekend had gemaakt, verscheen dit online:

Vincent: “Ik heb veel berichten gekregen. Iedereen vond het jammer, maar ze begrepen het wel en wensen met het beste. Ik heb een mooie tijd gehad bij Pernix. Het is Avanti in het klein.”