Een geweldige wedstrijd van Avanti | Flexcom 2 heeft twee punten opgeleverd en een flinke dosis zelfvertrouwen. Er zit zoveel kwaliteit in dit team en dat was er tot nu toe in de zaalcompetitie nog niet uitgekomen. Maar het was nu echt smullen in een geweldig doelpuntenfestijn. Via goed samenspel werden de meest fraaie kansen gecreëerd en afgemaakt. En er werd over alle schijven gescoord. Het publiek heeft geweldig genoten van deze pot en nu is het zaak om deze opgaande lijn door te trekken. Na een ruststand van 16-7 werd de eindstand 34-21.

Avanti | Flexcom toonde overduidelijk de drive om te winnen. Het moest er nu maar eens van komen deze zaterdag. En KVS/Maritiem was het slachtoffer van de dadendrang van het team van Enno Verhoef. De Pijnackernaren waren oppermachtig in de eerste vakkencombinatie. Maar liefst 21 doelpunten voor de eerste aanval waar de eerste verdediging er maar 7 tegen kreeg. Bij aanvang van de wedstrijd stonden de lange mannen van Avanti en KVS in verschillende vakken en Ruben Louwerse was heer en meester in de rebound. De coach van KVS bracht met een aantal herenwissels de lengte naar het vak tegen Ruben Louwerse. Uiteindelijk zou dit Avanti nog meer in de kaart spelen. Het vak van Koen en Tom had nu helemaal vrij spel nu de lange rebounder van KVS was vertrokken en Ruben Louwerse stond zijn mannetje en won menig luchtduel.

Mooi om te zien dat Avanti | Flexcom over alle schijven scoorde en wat hebben we genoten van menig doelpunt. Tom Vreugdenhil ontwikkelt zich erg goed en samen met Koen Ruigrok maakten zij prachtige dubbelcombinaties waar veel doelpunten uit voortkwamen. En als je in dat vak ook nog de sterke reboundster Kirsten Tuinder en de makkelijk scorende Linde Pijper hebt dan is het geen wonder dat daar zoveel doelpunten vielen.

Ook het andere vak met de weer ouderwets stofzuigende Brend Dingenouts herenigd met maatje Ruben Louwerse zorgde weer voor menig vuurwerk. Met daarbij makkelijk scorende dames als Anneleen Kolenbrander en Meike Noorlander en de ingrediënten voor het succes zijn verklaard. En wat is het dan leuk om te zien dat de invallers ook nog hun doelpuntje meepakken in de tweede helft.

Met deze spirit moet het tweede vooral doorgaan want dat is nodig om nog meer punten te gaan pakken.

Doelpunten: Koen Ruigrok (7), Linde Pijper (5), Tom Vreugdenhil (5), Brend Dingenouts (4), Anneleen Kolenbrander (3), Ruben Louwerse (3), Meike Noorlander (3), Lisanne Bosma, Joey de Jong, Yvette Notenboom, Kirsten Tuinder.

Link foto’s (foto’s mogen niet zonder toestemming van de fotograaf gebruikt worden)

Andere uitslagen:
PKC/SWKGroep 3 – DSC 2 21-29
TOP/SolarCompleet 3 – Groen Geel 2 13-23
Nieuwerkerk 2 – Sporting Delta 2 28-12

Stand:

Programma zaterdag 8 december:
17:00 uur Groen Geel 2 – PKC/SWKGroep 3
17:35 uur KVS/Maritiem 2 – Nieuwerkerk 2
18:15 uur DSC 2- TOP/SolarCompleet 3
18:30 uur Sporting Delta 2 – Avanti | Flexcom 2

Mooie duels tussen de grote mannen meestentijds gewonnen door Ruben Louwerse
Koen Ruigrok had vizier op scherp met 7 doelpunten
Tom Vreugdenhil speelde samen met Koen Ruigrok de verdediging van KVS aan gort
Anneleen Kolenbrander drie doelpunten van afstand
Combinatie Brend Dingenouts en Ruben Louwerse weer ouderwets gevaarlijk
Doelpunt voor A1-speelster Yvette Notenboom bij haar invalbeurt
Bankie juicht mee
Tom Vreugdenhil wint hier luchtduel
Eerste aanvalsvak scoorde over alle schijven. Linde Pijper ook zeer trefzeker met 5 doelpunten.