Wat kan korfbal leuk en mooi zijn. En dat liet de E1 vandaag zien. De oproep van verleden week had al wat neutrale toeschouwers naar de wedstrijd getrokken en zij stonden net als de ouders te genieten van een hele leuke wedstrijd en vooral een mooi team.

Waar Daniëlle als coach via livescore de wedstrijd volgde (de telefoon zal ontploft zijn door het aantal appjes), stond Manon heerlijk relaxed langs de lijn. Vandaag geassisteerd door Kirsten die zo mooi kon zien dat haar voormalige team ook dit jaar weer mooie stappen maakt.

Joëlle was als vanouds overal te vinden en nergens bang voor, Daan was lekker sluw, pikt zijn doelpuntjes mee. En Julia liet zien dat op een been schieten echt al mogelijk is in de E1 (wat jammer dat dan een doelpunt wordt afgekeurd). Jesper was als vanouds aan het stofzuigen en wist wel heel makkelijk de korf te vinden. En Lilli was schitterend aan het verdedigen en was net als vorige wedstrijden heel scherp in haar afronding (een schotpercentage van 75%).

Na een eerste paar minuten zonder doelpunten, ging al snel de deksel van de korf en vielen de doelpunten heel gemakkelijk. ER werd zo mooi rondgespeeld dat ODO soms echt niet meer wist waar te gaan staan. Lekker snel en van alle kanten scoren. Doorloopjes, afstandschoten en korte kansen: het was genieten. Dat daarna 16-3 op het bord stond, was mooi meegenomen.

En ook de complimenten voor ODO: zij bleven er ook de hele wedstrijd voor gaan. Hoe de E1 vandaag speelde was reclame voor dit mooie spelletje. Volgende week staat de wedstrijd tegen ONDO op het programma. Die ploeg heeft tot nu toe nog niet gewonnen en zal volop gemotiveerd zijn om te winnen. Dat maakt een mooi affiche! Zeker het kijken waard, dus kom vooral om 11.30 uur eens kijken naar deze kanjers.