Avanti D2 begon na het kampioenschap in de zaal het veldseizoen met hoge verwachtingen. Een poule met bekende, lastige tegenstanders. In het najaar van 2023 en in de zaal werd ook al gespeeld tegen Refleks D1 en nu kwamen wedstrijd 5 en 6 van dit seizoen eraan. In de zaal werd er met De Danaïden D1 gestreden om het kampioenschap. Alleen Excelsior D1 was een nieuwe tegenstander. Het seizoen werd met enige creativiteit gestart i.v.m. de blessures van Livia en Floor en zoals passend bij Avanti D2 bleef het daar niet bij.

** Avanti D2- Refleks D1 12-11

Op de dag dat Avanti als vereniging zich vooral bezighield met de wedstrijd voor het Nederlands kampioenschap van de B1 werden er ook alweer wedstrijden op het veld gespeeld. Voor de D2 stond wedstrijd 5 tegen Refleks D1 op het programma en met hardwerken werd de start van het veldseizoen ingeleid met een mooie 12-11 overwinning. Helaas brak Suze die wedstrijd haar sleutelbeen en werd de ziekenboeg groter.

Door het uitbreiden van de ziekenboeg, het tussentijds vertrek van de speelster (in goed overleg), werd er spoedberaad gepleegd binnen de technische commissies, het KNKV en met de ouders om te kijken hoe het seizoen nog uitgespeeld kon worden. Omdat de mogelijke invallers uit andere teams hun wedstrijden tegelijk zouden spelen, was het doorgaan, ploeg terugtrekken en kinderen onder verdelen of een plan C bedenken. Maar eerst kwam nog even de uitwedstrijd tegen Excelsior. Hoe zouden we dat doen?

**Excelsior D1-Avanti D2 0-20

We wisten niet wat we van Excelsior moesten verwachten, maar met een hoop invallers bleek toch dat er een leuk ploegje gevormd kon worden en de pot tegen Excelsior was een mooie om dit met elkaar te smeden. Getuige de ruime overwinning

Met veel geluk werd na deze wedstrijd het eerder benoemde Plan C in werking gezet. Bestaande uit een hoop weekenden die we vrij waren door vakanties en feestdagen, tegenstanders die al zelf van speelweekend wilde wisselen en de weergoden die lieten zien dat het nieuwe veld niet bestemd was tegen een flinke regenbui.

Zo werd de derde wedstrijd pas ruim een maand later gespeeld, waar elk team binnen Avanti zijn laatste wedstrijden al een soort van gespeeld had. Voordeel voor Avanti D2 was, dat de drie eerder genoemde geblesseerden hun opwachting weer konden maken en met de aanvulling vanuit de E1 en D1 de resterende wedstrijden gespeeld konden worden.

** Refleks D1-Avanti D2 11-5

De derde wedstrijd en tevens de zesde van het seizoen tegen Refleks verliep moeizaam voor Avanti. Een wedstrijd waarin het gebrek aan wedstrijdritme en de fysiekheid van Refleks de overhand had, leidde tot een ruime overwinning voor Refleks. De vreugde na de wedstrijd bij Refleks (dat ze eindelijk hadden gewonnen van Avanti) was groots en gaf hoop aan Refleks om de strijd om de 1ste plek weer open te gooien.

**Avanti D2- Excelsior D1 22-2

Na het verlies van de vorige wedstrijd tegen Refleks, was het tegen Excelsior zaak om in de laatste week van het seizoen (waarin drie wedstrijden gespeeld werden) de intenties van het seizoen duidelijk te maken. De 22-2 overwinning getuigde van het feit dat er maar 1 doelstelling was, het Kampioenschap. En daar Refleks en Danaiden wat punten verspeeldenwerd het een strijd tussen drie ploegen.

Om kampioen te worden moesten de laatste twee wedstrijden gewonnen worden. Bij elk ander resultaat zou het kampioenschap eventueel naar een ander gaan of gedeeld worden.

** Avanti D2 – Danaïden D1 16-9

In de zaal was gebleken dat De Danaïden D1 een lastige tegenstanders was. Eén keer onderling winst voor beide partijen. Uiteindelijk bleek Avanti de sterkste over het hele seizoen.  Deze tegenstander werd als geduchte tegenstander gezien, op basis van de andere uitslagen die zij op het veld haalden. Maar een sterk begin van Avanti bracht een ruime voorsprong die niet meer weg werd gegeven. De 16-9 overwinning gaf een goed gevoel naar de wedstrijd van twee dagen later.

**Danaiden D1- Avanti D2 7-10

Nadat ouders en kinderen de avond ervoor al op trainingskamp waren geweest bij het ouder-kind toernooi werd op zaterdagmiddag de reis naar Leiden gemaakt. Ook voor de D2 was er geen bus meer beschikbaar, maar alle ouders en bijna alle opa’s en oma’s hadden de weg naar Leiden gevonden. De start stond bol van de spanning bij Avanti, sommigen werd het zelfs teveel en dit leidde al snel tot noodzakelijke vroege wissels. Met een 4-3 achterstand gingen we de rust in. De tweede helft was duidelijk beter voor Avanti en gestaag werd de achterstand omgebogen in een voorsprong welke rustig werd uitgebreid. Zo werd er uiteindelijke met 7-10 gewonnen en kon er weer feest gevierd worden.

Bij terugkomst in de kantine was er dan ook nog taart en wat te drinken en dat terwijl de kantine door Jolanda alweer helemaal schoongemaakt was.

Gefeliciteerd aan Avanti D2 en de Invallers voor een onvergetelijk seizoen en een welverdiend kampioenschap!