Avanti | Post Makelaardij heeft een belangrijke stap gezet naar promotie naar de Ere-klasse komend seizoen.  Na een ruime 18-10 overwinning op het Haagse Achilles voor de ploeg van Henk Jan en Mena en de winst van Excelsior op ONDO gaan Excelsior en Avanti strijden om de begeerde eerste plek. Volgende week de belangrijke wedstrijd in Delft tegen Excelsior, waar promotie naar de Ere-Klasse op het spel staat.
Slaagde Avanti er twee weken terug in de uitwedstrijd tegen Achilles nog in al in de eerste helft een fors gat te slaan. Dat gaat nu een stuk moeizamer. Wederom een fors reboundoverwicht aan Pijnackerse kant, maar ook weer een bedroevend schotpercentage aan beide kanten. Ook het benutten van stippen kost grote moeite. Een stip aan Avantikant gaat over de korf heen en kort daarna een stip van Achilles tegen de onderrand van de korf. En er stond toch echt niet veel wind. Na een kwartier spelen is de stand dan ook slechts 2-2. En dat is natuurlijk beschamend voor een Hoofklasse wedstrijd in mooie omstandigheden. De twee Avanti treffers zijn van de dames, Kirsten en Floor.
Lekker ballen hoor met z’n rebounder in je vak
Maar goed, in het vervolg van de eerste helft blijven de ploegen dicht bij elkaar. Achilles verdedigt scherp en stevig en probeert Avanti met hard spel op de knieën te krijgen. Dat lukt in de beginfase behoorlijk. Achilles neemt bij 4-5 zelfs brutaal een voorsprong. Het blijft bij de enige voorsprong van Achilles in de wedstrijd. Inmiddels heeft Vincent ook de richting gevonden en gaan we rusten met een 7-6 voorsprong, waarvan er drie voor de rekening van Vincent komen.
Jordi was weer overal, en mede topscorer met 4 treffers en tilt zijn totaal naar maar liefst 904.
In de tweede helft loopt Avanti snel verder uit, met name door het enorme reboundoverwicht. Waar Achilles de bal steeds vrij snel aanvallend verspeelt kan Avanti elke aanval steeds minimaal 4 pogingen nemen. Vooral Kirsten is op schot en een prachtige omdraaibal voor 14-7 is van haar hand.
Met nog 10 minuten te spelen onderschept de altijd bedrijvige Jordi een bal in de verdediging. Bij het uitwerken probeert een dame van Achilles hem te raken. Gelukkig mist ze, en gelukkig voor haar zien de scheidsrechters het niet.
De eindstand wordt 18-10. Nu op naar de wedstrijd in Delft volgende week. Geen vakantieperikelen deze keer en beide teams zullen op volledige sterkte aantreden in Delft. De zussen Munnik spelen daar voor de eerste keer tegen elkaar. Kom allemaal naar Delft komende zaterdag 1 juni om Avanti aan te moedigen.  De wedstrijd begint om 16:00.

Doelpunten: Jordi van Zuidam (4), Kirsten Tuinder (4), Floor Munnik (3), Lars Molijn (3), Vincent van Beek (2), Ruben Louwerse en Tom Snaphaan

Andere uitslag:
Excelsior – ONDO (G) 20-12

Stand:

Avanti 2 blijft na de 15-13 winst op KCC 3 samen met Die Haghe aan kop in de reserve Ereklasse.

De 18-9 uit een strafworp van Floor Munnik: