Een prima prestatie van de ploeg van Peter van Duijn in de inhaalwedstrijd tegen SKF 3.   De originele wedstrijd ging niet door omdat SKF geen team op de been kon brengen. SKF kreeg daardoor twee punten in mindering en staat momenteel onderaan de ranglijst in Reserve Hoofdklasse B.

Na een ruststand van maar liefst 11-2  wordt er in de tweede helft nog wat scherper geschoten. Eindstand 25-8.  Slechts 8 tegentreffers is natuurlijk erg knap.

Jasper topscorer met 6, hier in de rebound.

Avanti start met Nathan , Josan, Amber en Jasper voor de korf en Marlon, Amy, Linde en Gerben in de verdediging. En eigenlijk zit er nog een compleet 3e vak aan de kant. In de breedte zit het wel goed bij het 2e.  Er wordt al snel een 6-0 voorsprong genomen.  Waarvan Nathan er 3 voor zijn rekening neemt. De 6-0 is uit een fraaie combinatie met Jasper die aflegt uit een doorloop. SKF is op alle fronten kansloos tegen een goed spelend Avanti.

Karakteristieke one-hander-back-flip van Nathan

Daarna neemt de scherpte in de afwerking wat af en de rust wordt bereikt bij 11-2. In het tweede bedrijf gaat het weer een stuk beter met de afwerking. Bij de 13-3 van Marlon hebben ook alle spelers gecoord. En dat is natuurlijk erg knap.  SKF is natuurlijk al lang kansloos en Avanti loopt steeds verder uit. Opvallend is dat een groot aantal vrije kansen op een meter of 5 netjes afgedrukt worden.  En dan met name door Jasper , Linde en Gerben.  Iets waar het 1e momenteel grote problemen mee heeft.

De twee langste dames in het veld tegen elkaar, de meeste rebounds zijn voor Amber.

Lekker schietend wordt het uiteindelijk 25-8. Goed voor het zelfvertrouwen. En waar de achtervolgers elkaar lekker afmaken staat Avanti inmiddels met een straatlengte voorsprong op kop in  RHKB.

Nog een lelijke kramp bij Gerben in de slotfase.

Nu even rust maar in het nieuwe jaar gelijk een belangrijke wedstrijd tegen nummer 2 DeetosSnel/QLS, waar in de voorbereiding ook tegen gespeeld werd. Zie hier.   Een wedstrijd tussen veruit de beste verdedigende ploeg Avanti, met slechts 14 tegentreffers gemiddeld per wedstrijd , en DeetosSnel met maar lieft 25 treffers gemiddeld voor. Dat kan een mooie strijd worden. Fijne dagen en tot 13 januari in de Viergang.

Doelpunten: Jasper (6), Nathan (5), Linde en Gerben (4), Josan en Marlon (2), Amber en Amy.

Foto’s Nicoline de Bakker

Stand: