Avanti | Post Makelaardij 2 had haar trainer liever een mooier afscheid gegeven dan de 5-17 nederlaag tegen kampioen Die Haghe 2, maar het zat er vandaag niet in. Het doel handhaving in de reserve Ereklasse was al eerder bereikt en een kampioenschap was de kers op de taart geweest. Die Haghe speelde beter vandaag en rondde ook beter af en werd daarmee de terechte kampioen in deze voorjaarscompetitie. Toch kan het tweede terugkijken op een zeer succesvol seizoen, daar doet deze forse nederlaag in deze laatste wedstrijd niets aan af.

Aanvankelijk leek het een interessante wedstrijd te worden waar Avanti | Post Makelaardij steeds een voorsprong nam. De openingstreffer kwam via Maayke (1-0), waarna Gerben (2-1) en Pim (3-2) steeds weer voor een voorsprong zorgden. Maar vervolgens viel de doelpuntenmachine van de Pijnackernaren volledig stil. Drie doelpunten in acht minuten en vervolgens zou er niet meer gescoord worden in de eerste helft. Die Haghe wist het mandje wel te vinden (zeer trefzeker met vrije ballen) en ging met een comfortabele 3-7 voorsprong de rust in.

Ergens was er nog de hoop dat in de tweede helft met de aanval voor de kantine de doelpunten wel zouden vallen, maar het bleek ijdele hoop. In de tweede helft wist Avanti nog maar twee doelpunten te maken en daar ga je geen wedstrijden mee winnen. De kanaries vlogen verder weg naar 3-11 en via tussenstanden van 4-11, 4-16 en 5-16 werd de eindstand 5-17. Een wedstrijd om snel te vergeten.

Het was de laatste wedstrijd van coach Peter van Duijn, die volgend seizoen de scepter zwaait bij de hoofdmacht van ONDO uit ’s Gravenzande. Peter kan terugkijken op een uiterst succesvolle periode bij Avanti | Post Makelaardij waarbij hij een zeer goede teambuilder is gebleken voor het tweede en daarnaast het Avanti | Post Makelaardij 2 zeer aantrekkelijk korfbal heeft laten spelen. Het publiek kwam graag naar een wedstrijd van de reserves kijken. Avanti | Post Makelaardij ziet hem met lede ogen vertrekken, maar gunt hem meer dan de kans om zijn talenten in te laten zetten bij een eerste team.

Niet alleen voor Peter was het de laatste wedstrijd, ook Gerben en Danielle zullen volgend seizoen niet meer voor het tweede uitkomen. Danielle gaat een stapje terugdoen naar het derde, waar ze toch nog steeds op hoog niveau blijft korfballen (reserve Hoofdklasse). En Gerben gaat het een jaar zonder korfbal proberen en kijken wat voor leuks en anders er op zijn pad gaat komen. Beiden speelden ook dit seizoen weer een belangrijke rol en zullen zeker gemist worden.

Doelpunten: Gerben, Maayke, Nathan, Pim en Tim

Foto’s

Eindstand:

Let vooral even op het scorebord, leuk bedankje voor de succesvolle periode onder trainer Peter van Duijn: