Nadat Avanti | Post Makelaardij A5 vorige week al kampioen was geworden, wilden ze het najaar seizoen goed afsluiten door de laatste wedstrijd tegen Weidevogels A2 ook te winnen. In de eerste helft werd de basis van de overwinning gelegd (6-2 ruststand) en die doelpuntenmarge werd in de tweede helft alleen maar verder uitgebreid tot een eindstand van 11-4. En dat was een echte teamprestatie want bijna alle spelers en speelsters kwamen tot scoren.

Avanti | Post Makelaardij had in de uitwedstrijd met 6-9 gewonnen, maar had het nu in de thuiswedstrijd eenvoudiger. De eerste aanval spoot uit de startblokken en binnen no-time was het 2-0 door Mila en Milan. En na de 3-0 (Rosa) en de 3-1 en de 3-2 was het Joris die vanachter de korf de marge weer op twee verschil bracht. Vrijkomen en scoren vanachter de korf leek het geheime recept van de eerste helft. Want ook Luca en Pim scoorden vervolgens vanachter de korf (5-2 en 6-2).

In de rust werden de spelers en speelsters van Weidevogels aangespoord om de verdedigende rebound beter te verzorgen zodat Avanti minder schoten per aanval zou krijgen. De ploeg uit Pijnacker had inderdaad in de eerste helft vele kansen per aanval omdat er goed afgevangen werd. Met wat vakomzettingen begon Avanti aan de tweede helft. Gelukkig kwam het zonnetje af en toe door en was het heerlijk toeven op veld 3. Met de nieuwe kunstgrasvelden en indeling van het Avanti | Post Makelaardij complex heeft elk veld zijn eigen charmes. Zo ligt veld 3 het verst van het Avanti-clubhuis maar heeft het een uniek (wind) stil sfeertje waar de doelpunten gemakkelijk kunnen vallen.

Na de 7-2 van Charlotte en de 7-3 pakte de tweede aanval weer het volle pond met doelpunten van Luca en Eloise voor de 8-3 en de 9-3. Waarna de eerste aanval dat goede voorbeeld volgden met twee doelpunten van Joris. Weidevogels had het laatste woord en daarmee werd de eindstand 11-4.

Felicitaties voor de spelers en speelsters van het A5 en de coaches Megan en Rick!!! De coaches vertelden na afloop dat zij al zeven jaar verbonden zijn aan een groot gedeelte van dit team en daarin al zes keer kampioen geworden zijn. Avanti | Post Makelaardij heeft momenteel goede en enthousiaste A-jeugd die met zes teams in de competitie goed presteert. En Avanti kan ook trots zijn op de vele trainer/coaches die spelen in Avanti | Post Makelaardij 9 en 10 en wekelijks vele jeugdteams naar een hoger plan brengen. En daar zijn Megan en Rick een mooi voorbeeld van!

Doelpunten: Joris (3), Luca (2), Charlotte, Eloise, Mila, Milan, Pim en Rosa

Stand:

Achter vlnr Megan, Wesley, Milan, Joris, Pim, Luca, Rick Voor vlnr: Rosa, Eloise, Danique, Charlotte, Mila