Avanti | Post Makelaardij B1 speelde een zeer leerzame oefenwedstrijd tegen Albatros B1 uit Zwijndrecht. Na een gelijke stand bij de rust (8-8) liep Albatros halverwege de tweede helft met een run van vijf doelpunten achter elkaar uit naar een 11-16 voorsprong en besliste daarmee de wedstrijd. De eindstand werd 15-20 en daarmee wat chagrijnige gezichten bij de Avanti-spelers en speelsters.

Maar zo vlak voor de start van de zaalcompetitie hoeft dat helemaal geen probleem te zijn, want luidt het gezegde niet “een slechte generale is een goede repetitie”? En volgende week bij de start van de zaalcompetitie wacht in eigen huis gelijk titelkandidaat Fortuna/Delta Logistiek B1. Een mooi moment om wat recht te zetten en ook nog revanche te nemen voor de nederlaag op het veld in Delft. Aan de andere kant is er ook het besef dat dit B1 vooral bestaat uit eerstejaars B en het doel is om dit jaar heel veel te leren en te zaaien en daar volgend jaar de vruchten van te gaan plukken. Ook deze wedstrijd zag je dat coach Luke wilde oefenen met een bepaald spelsysteem en het is beter dat je dan goede weerstand krijgt dan dat je makkelijk met 25-4 wint. Ondanks dat het niet altijd resulteerde in doelpunten was hij bij tijd en wijle zeer tevreden hoe het uitgevoerd werd.

Albatros B1 speelt ook in de Hoofdklasse en draait op het veld bovenin mee en staat daar op de derde plaats, achter koplopers Nieuwerkerk B1 en PKC/SWK groep B1. Het is een ploeg met lengte en fysiek, waar Avanti het niet altijd gemakkelijk mee had. Het is ook een zeer gemakkelijk scorende ploeg (op het veld een doelpuntgemiddelde van 16 per wedstrijd), waarbij Avanti | Post Makelaardij ze toch een aantal keer door de schotklok liet lopen.  Als eerstejaars B zal je er vaker tegenaan lopen dat je tegenstander net iets groter en fysiek sterker is en dat je passing dan echt nauwkeurig moet zijn. Als gezegd een zeer nuttige oefenwedstrijd waar het team zeker mee verder kan.

Wat ook leuk om te zien is hoe de B1 ouders overal bij helpen. Of het nu de camera bedienen is of helpen bij de jurytafel, al roulerend worden de diverse taken opgepakt. Een mooie teamprestatie!

Doelpunten: Bas (2), Jasmijn (2), Lucas (2), Ruben (2), Tess (2), Zoë (2), Fenna, Jens en Nicky.

Foto’s

Zaterdag 26 November start de zaalcompetitie met voor het B1 om 11.55 uur de thuiswedstrijd tegen Fortuna/Delta Logistiek B1. De Pijnackernaren zitten op het oog in een zware Hoofdklasse ingedeeld met ploegen als TOP/IAA fresh B1, Groen Geel B1, KZ Thermo4U B1 en Fortuna/Delta Logistiek B1. Alleen Tempo B1 lijkt er buiten te vallen, maar alle andere wedstrijden zullen super gave wedstrijden worden. Met schotklok erbij wordt het een mooi spektakel en gaan we zien welke progressie ons B1 gaat maken. Tot volgende week!

Tess zet aan voor het openingsdoelpunt in de eerste minuut
Veel kansen onder de korf voor Jasmijn
Jens plukt de bal uit de lucht
Geconcentreerde Nicky met een strakke pass