Vier uur De Viergang….. dat zouden meer mensen moeten doen. Normaal is de slogan anders (de Cup a Soup gebruikers kunnen deze invullen), maar voor zaterdag wordt deze aangepast. Want zaterdag 23 maart om 4 uur moet je echt in sporthal De Viergang zijn. Dan speelt Avanti | Post Makelaardij B1 de play-off wedstrijd tegen Albatros B1. De beste acht teams van Nederland gaan uitmaken  wie er uiteindelijk in Den Bosch om het Nederlands Kampioenschap mogen spelen. Zaterdag 23 maart zijn er vier play-off wedstrijden. De winnaars gaan dan door naar de halve finales op zaterdag 30 maart en de winnaars daarvan spelen op zaterdag 6 April de finale in Den Bosch.

Het is in de geschiedenis van Avanti | Post Makelaardij niet vaak voor gekomen dat een jeugdteam kampioen is geworden in de Hoofdklasse en mee mag gaan spelen om het Nederlands Kampioenschap. De laatste keren dat dit gebeurde was met Avanti B1 in het seizoen 2008/2009 (zaal en veld) en in het veldseizoen 2006/2007 met Avanti C1. Het C1 won destijds de halve finale van PKC C1 (met de broers Langendoen) en trof in de finale Dalto C1 (met onder andere Barbara Brouwer). Avanti C1 was een zeer talentvol team en een groot aantal spelers is uiteindelijk in het eerste terecht gekomen en een paar zijn nog steeds belangrijk. Zie onder de teamfoto, waar we Jordi, Vincent en Nikki terugzien in een jongere versie.

De prestaties van het C1 waren destijds bijzonder, maar nog meer bijzonder was het meeleven van de vereniging bij de halve finales en de finale. De vereniging was in groten getale aanwezig en in blauwwit uitgedost werd er een mooi feestje gemaakt. Avanti gaf op dat soort dagen duidelijk haar visitekaartje af als vereniging waar prestaties en plezier hand in hand gaan. En wat zou het mooi zijn als we zaterdag voor een afgeladen sporthal De Viergang kunnen zorgen. Het verhaal gaat dat Avanti | Post Makelaardij 1 en 2 deze zaterdag de rollen zullen omdraaien. Zij ondersteunen het BWD en staan op de tribune en maken er speciaal voor het B1 een mooi feestje van (normaal doet het B1 dat voor de selectie). Nog even wat sfeerbeelden van de halve finale en finale uit het seizoen 2006/2007 ter inspiratie:

De livestream commentator van zaterdag ontbrak ook toen niet, want deze man kan echt alles.
Wie van deze supporters zijn er zaterdag weer bij?

Avanti | Post Makelaardij B1 heeft al voor geschiedenis gezorgd door kampioen te worden in de zaal Hoofdklasse en kan nog meer hoofdstukken toevoegen aan het al bijzondere jongens- en meisjesboek. Het team onder leiding van Luke Sonneveld en Jürgen Verkamman bleef ongeslagen en moest alleen een gelijkspel toestaan tegen Nieuwerkerk B1. Met een indrukwekkend aantal doelpunten van gemiddeld 24 per wedstrijd zijn zij de terechte kampioen geworden. Dat het team bulkt van het talent is niet onopgemerkt gebleven bij de districtsselecties en zelfs bij Oranje onder 17 jaar. Maar de play-off wedstrijd van zaterdag is van een andere orde. Je moet het in één wedstrijd laten zien dat je beter bent om door te mogen naar de halve finale. En dan is het belangrijk dat de supporters als negende man/vrouw het verschil gaan maken. En omdat het B1 eerste is geworden in haar Hoofdklasse, heeft ze het voordeel dat ze de play-off wedstrijd thuis mag spelen. Dus aan alle Avantianen, vrienden en familie de oproep om op zaterdag vier uur aanwezig te zijn in sporthal De Viergang in je blauwwitte outfit en er samen met het B1 een historische dag van te maken. Vier uur sporthal De Viergang, dat zouden meer mensen moeten doen.

Avanti | Post Makelaardij B1: heel veel succes en maak er een mooi feestje van.

De play-off wedstrijden van zaterdag 23 maart zijn:
12.45 uur DVO/Transus B1 – Dalto/Klaverblad Verzekeringen B1
14.45 uur TOP/IAA Fresh B1 – Unitas/Perspectief B1
16.00 uur Avanti | Post Makelaardij B1 – Albatros B1
18.30 uur PKC/Vertom B1 – Nieuwerkerk B1

Zaterdag 30 maart halve finale wedstrijden:
Leusden of Ridderkerk: winnaar DVO/Dalto – winnaar Avanti/Albatros
Leusden of Ridderkerk: winnaar TOP/Unitas – winnaar PKC/Nieuwerkerk