Avanti | Post Makelaardij B1 leed een terechte nederlaag tegen Die Haghe B1. Op het veld had het B1 nog tweemaal gewonnen van de ploeg uit Den Haag, maar deze zaterdag was Die Haghe beter dan Avanti en nam daarmee revanche voor de  20-9 nederlaag die ze eind oktober nog leden op het veld. De lengte en het aanvalsspel van Die Haghe werkt goed bij een schotklok. Avanti heeft meer moeite om met de schotklok tot meerdere schoten per aanval te komen. Enerzijds omdat er minder lengte in de ploeg zit in vergelijking met de Hagenaren en anderzijds omdat er veel rondgespeeld wordt.

Avanti | Post Makelaardij moest het vandaag doen zonder de geblesseerde Jasmijn. Het was beter voor het herstel van haar blessure om nog geen minuten te maken. Avanti begint slordig aan de wedstrijd met meerdere foute passes. Na het openingsdoelpunt van Die Haghe scoorde Tess uit een doorloop de gelijkmaker, waarna Melle uit een beauty van een aanval op aangeven van Jens de 2-1 maakte.  De scores gingen gelijk op tot de 3-3 waarna twee doelpunten van Zoë Avanti een twee doelpunten marge gaven (5-3). Even gingen de gedachten terug naar zaterdag 29 oktober toen Zoë uit alle hoeken en gaten de ballen erin schoot tegen Die Haghe en er toen acht scoorde. Zover kwam het niet vandaag. Bij de rust waren de rollen alweer omgedraaid en ging Avanti | Post Makelaardij met een 6-8 achterstand naar de kleedkamers.

De kansen lagen deze zaterdag bij de dames van Avanti (net zoals op het veld), maar de ploeg had moeite om dat goed uit te spelen. Die Haghe ging door waar ze gebleven waren en liepen uit naar 6-10. Via tweemaal Tess werd het gaatje verkleind naar 8-10. Even gloorde er hoop op een terugkeer, maar binnen twee minuten was die illusie verdwenen. Via een afstandsschot en een strafworp liep Die Haghe weer uit naar vier verschil (8-12). De ploeg uit Den Haag had het vizier meer op scherp en was reboundend ook sterker vandaag en gingen met een terechte 10-17 overwinning naar huis.

Doelpunten: Tess (4), Fenna (2), Zoë (2), Bas en Melle

Rebound voor Lucas die met de dag langer wordt en zijn broer achterna gaat
Doelpunt van de wedstrijd in de maak. Geweldig pass van Jens bereikt Melle die het cadeautje onder de korf uitpakt en scoort. Klasse doelpunt!
De kansen lagen bij Tess, hier scoort zij de 1-1 uit een doorloop.
De 5-3 uit een strafworp van Zoë
Fenna weer zuiver met vrije ballen, hier de 6-4
Aanvoerders tegen over elkaar. Bas wist een aantal keer op snelheid zijn tegenstander te passeren.
Fade away van Melle
Ruben staat gereed voor de vrije bal
Super om Britt weer binnen de lijnen te zien na haar blessure
Nicky op zoek naar een aanspeelpunt