Een overwinning voor Avanti | Post Makelaardij B1 in de openingswedstrijd van de zaalcompetitie 2023/2024. Die Haghe B1 werd op een forse nederlaag getrakteerd. Een dominant spelend B1 kende een sterke eerste helft waarbij werd uitgelopen naar een 10-1 voorsprong. Na een ruststand van 11-3 verloren de Pijnackernaren de concentratie en zag het Die Haghe terugkomen tot 12-8. Na de 14-10 ging het gas er weer op met nog tien minuten te spelen. Het aanwezige kwaliteitsverschil werd toen ook in doelpunten uitgedrukt. Eindstand 23-11.

Avanti | Post Makelaardij B1 treft in de zaalcompetitie drie tegenstanders (Nieuwerkerk, Refleks en Vitesse) welke ze al op het veld zijn tegengekomen, maar ook vier nieuwe opponenten. Die Haghe B1, ONDO(G) B1, Valto B1 en Fortuna B1 speelden op het veld bij elkaar in Hoofdklasse BHK-05 waar de krachtsverhoudingen niet veel verschilden. Het is voor Avanti dan ook even aftasten wat deze ploegen in haar mars hebben. De eerste thuiswedstrijd van het nieuwe zaalseizoen was tegen Die Haghe B1. Opmerkelijk is dat deze vereniging één B-team heeft wat gelijk op het hoogste niveau acteert en zich daar weet te handhaven.

De Pijnackerse ploeg kende een sterk voorseizoen afgerond met een kampioenschap op het veld. Ook deze wedstrijd begon het team van Luke en Jürgen geconcentreerd. Met veel balverplaatsingen werd kans op kans gecreëerd en stond er halverwege de eerste helft al een 10-1 voorsprong op het scorebord. De aandacht verslapte echter en dat gaf Die Haghe de gelegenheid om langzaam de grote achterstand te verkleinen. Na de 11-3 stand bij rust kwamen de Hagenaren terug tot 12-8. Avanti | Post Makelaardij maakte het zichzelf moeilijk in deze fase. Na de 14-10 werd het tempo weer verhoogd en liep Avanti in ruim tien minuten weg van 14-10 naar 16-10 en na de 16-11 met een zeven doelpuntenrun naar 23-11. Eindstand 23-11. Het was de eerste vakkencombinatie die overduidelijk het verschil had gemaakt: 15 doelpunten voor Avanti en 3 voor Die Haghe, waar in de tweede vakkencombinatie de stand gelijk was (8-8).

Doelpunten: Zoë (6), Jasmijn (4), Lucas (4), Sten (4), Ruben (2), Jens, Jesper en Julia.

Foto’s

Komende week gaat Avanti | Post Makelaardij naar De Lier waar een lastige uitwedstrijd tegen Valto B1 wacht.

Andere uitslagen:
Vitesse (Ba) B1 – Refleks B1 8-19
Nieuwerkerk B1 – Fortuna B1 26-14
ONDO(G) B1 – Valto (B1) 17-20

Stand:

Jasmijn scoort de 2-0 uit een vrije bal:

Sten van afstand voor de 9-1:

De 10-1 uit de handen van Zoë:

Ruben voor het slotakkoord (22-11 en 23-11); hier de 22-11: