Alvorens de zaalcompetitie hervat wordt, speelde Avanti | Post Makelaardij B1 een zeer leerzame oefenwedstrijd tegen een koploper van een andere B-Hoofdklasse, DVO/Transus B1 uit Bennekom . Het werd een mooie pot korfbal waar DVO na een 7-7 ruststand met een hoog aanvalsrendement in de tweede helft de overwinning naar zich toe trok. Eindstand 14-20.

Aan het slot van de kerstvakantie startte het B1 de voorbereiding op de twee seizoenshelft met een oefenwedstrijd tegen DVO/Transus B1. De ploeg uit Bennekom staat ongeslagen bovenaan in de B-Hoofdklasse A en is een zeer gemakkelijk scorende ploeg met een gemiddelde van 23 doelpunten per wedstrijd. Voor de ontwikkeling van Avanti | Post Makelaardij B1 is het goed dat ze week op week forse tegenstand krijgen. Zeker als voorbereiding op de belangrijke uitwedstrijd volgende week tegen Refleks B1.

De aanvangsfase was voor de Pijnackernaren die na tien minuten op een 4-1 voorsprong waren gekomen. Deze wedstrijd was er voor gekozen om elke tien minuten een speler en speelster te wisselen en dat maakte dat er veel aanpassingen in de vaksamenstelling te zien waren. Het tempo lag hoog in de eerste helft en conditioneel was te zien dat het best wat vergde van beide ploegen. De oliebollen en appelflappen moesten er uitgelopen worden. De scherpte in de afronding ontbrak ook nog en dat speelde Avanti zeker parten in de eerste helft. Strafworpen werden onbenut gelaten en ook doorloopballen en kansjes onder de korf werden niet afgerond. DVO kwam weer langszij bij 4-4. Over en weer scorend werd een 7-7 ruststand bereikt. Beide ploegen legden elkaar hoge verdedigende druk op en gezien het wedstrijdbeeld en kansen had Avanti meer doelpunten moeten en kunnen maken.

In de tweede helft zag het publiek een slimmer DVO die het voorverdedigen goed wist te omzeilen en met lange ballen en een goed afrondingspercentage vele doelpunten kon maken. Tot 11-11 ging de stand gelijk op, maar daarna sloeg DVO een gat naar 11-15. Na de 12-16 maakten Jasmijn en Sten de marge wat kleiner, maar de slotfase was voor DVO die uiteindelijk ruim wisten te winnen (14-20). Een leerzame wedstrijd voor het B1: aanvallen met hoge verdedigende druk en herkennen welk spel er gespeeld wordt en daarop anticiperen.

Komende week staat de voorbereiding op de wedstrijd tegen Refleks B1 op het programma. Op het veld hebben beide ploegen elkaar al ontmoet, waar in de thuiswedstrijd Avanti | Post Makelaardij ontsnapte aan puntverlies. In de strijd om de play-off plekken een zeer belangrijke wedstrijd. Wil Refleks nog aanspraak maken dan zullen ze punten moeten pakken. Avanti | Post Makelaardij zal de ongeslagen status in de zaalcompetitie willen behouden.

Doelpunten: Ruben (3), Zoë (3), Jasmijn (2), Lucas (2), Sten (2),  Fenna en Jens.

Link foto’s

Lucas benut strafworp

Ruben krijgt strafworp mee…..

En benut deze:

Foutloze vrije bal van Jasmijn: