Avanti | Post Makelaardij B1 heeft een week voor de kraker tegen medekoploper Nieuwerkerk B1 geen fouten gemaakt. In de derby tegen Fortuna B1 werd een overtuigende 27-11 overwinning behaald na een 13-4 stand bij de rust. De Pijnackernaren schoten als een komeet uit de startblokken en na vijf minuten stond er al een 6-0 voorsprong op het scorebord. Een sterk spelende eerste vakkencombinatie maakte in de eerste helft het verschil met 9 doelpunten voor en 0 tegen, waar in de tweede combinatie het 4-4 werd. In de tweede helft was bij vlagen de scherpte even weg, maar Avanti is geen moment in geen gevaar gekomen en wist de voorsprong steeds verder uit te breiden. Eindstand 27-11.

De r zit weer in de maand en dat betekent in Nederland het bekende gesnotter, gehoest en andere griepverschijnselen. Ook het B1 heeft hier last van. Deze zaterdag geen Britt (beterschap) en Jesper (ziek geweest) op de reservebank. Fortuna B1 is dit seizoen een ploeg in opbouw nadat de succesformatie van vorig seizoen is doorgestroomd naar de A1 en de A2. In een oefenwedstrijd bij de start van het veldseizoen was ruim van de Delftenaren gewonnen in Delft met 12-23. Maar beide ploegen zijn in haar ontwikkeling alweer vier maanden verder en dan is de vraag hoe de krachtsverhoudingen dan liggen. In de openingsfase liet Avanti | Post Makelaardij gelijk merken dat er niets te halen viel vandaag. Snel spelend, de bal veelvuldig verleggend werd kans op kans gecreëerd en daarmee vielen ook snel vele doelpunten. Na vijf minuten al een 6-0 voorsprong en daarmee werd de basis gelegd voor de 13-4 ruststand. Na het stormachtige begin werd de passing toch wat slordiger en werd er een aantal keer onnodig balverlies geleden. In de tweede helft bleef Avanti | Post Makelaardij gemakkelijk scoren (14 doelpunten), maar moest het meer tegendoelpunten toestaan. Na de 17-9 was er een run van maar liefst acht doelpunten naar de 25-9. Over en weer scorend werd een 27-11 eindstand bereikt. Na vijf wedstrijden heeft Avanti al 131 doelpunten gemaakt. Dat is leuk voor de statistieken, maar het gaat erom dat je punten moet gaan pakken tegen concurrenten als Nieuwerkerk en Refleks. En deze ploegen zijn de volgende tegenstanders.

Het team van Luke en Jürgen gaat zich nu voorbereiden op de belangrijke wedstrijd volgende week tegen Nieuwerkerk B1. Zeker een aanrader voor de Avanti-supporters om te komen kijken en aanmoedigen. Zaterdag 16 December om 16.10 uur in sporthal De Viergang. In de veldcompetitie is al tweemaal tegen Nieuwerkerk gespeeld met winst in Pijnacker en verlies in de uitwedstrijd. Het belooft een spannend potje te worden. De nummers 1 en 2 van deze Hoofdklasse plaatsen zich voor de play-off wedstrijden voor het Nederlands kampioenschap. Nieuwerkerk, Refleks en Avanti | Post Makelaardij zullen om die twee plekken gaan strijden.

Doelpunten: Ruben (6), Jasmijn (5), Sten (5), Zoë (5), Fenna (2), Jens (2), Jesper en Lucas

Andere uitslagen:
Refleks B1 – ONDO(G) B1 18-13
Nieuwerkerk B1 – Die Haghe B1 19-10
Valto B1 – Vitesse (Ba) B1 14-15

Stand Hoofdklasse BHKC:

Eerste aanval gelijk een doelpunt uit een doorloopbal van Ruben:

Sten uit een strafworp de 6-0 en dan is er pas vijf minuten gespeeld:

En Ruben met een doorloop voor de 8-1:

Vrije bal Jasmijn betekent de 9-1:

De 12-3 via Jens met een balletje achter de korf:

Na een lange aanval met paar kansen de 14-5 van Zoë van afstand: