Wederom een zeer leerzaam potje korfbal voor Avanti | Post Makelaardij B1 tegen kampioenskandidaat Fortuna/Delta Logistiek B1. De ploeg uit Delft is qua leeftijd, spel en lengte duidelijk al wat verder dan Avanti. Aanvallend had Fortuna veel meer rebound en kon daarmee veel herhalen, waar Avanti vaak de bal na een schot alweer kwijt was. En ook verdedigend legde Fortuna heel veel druk op de ballijnen en met scherp voorverdedigen haalde ze een aanspeelpunt eruit. Daarnaast had de Delftse ploeg in haar eerste aanval een heer met gouden handjes die van grote waarde was en goed stond af te ronden. Aan Avanti-zijde een hele sterke wedstrijd van Jasmijn die meer dan prima op dit niveau mee kan. Na een 5-7 achterstand bij de rust kreeg Avanti gelijk na rust drie doelpunten te verwerken naar 5-10. Een snelle time-out van coaches Luke en Jurgen bracht Avanti | Post Makelaardij weer terug in de wedstrijd. Maar de doelpuntenmarge werd niet meer kleiner gemaakt. Fortuna/Delta Logistiek besliste de wedstrijd over haar eerste aanval met een 10-6 voorsprong, waar in de tweede aanvalsopzet de ploegen in evenwicht waren met een 7-7 stand.

Het was een leerzaam potje omdat je in de tweede helft zag dat Avanti | Post Makelaardij beter omging met de verdedigende druk en de schotpogingen meer vanuit de korf ging pakken dan zoeken naar het vaste aanspeelpunt onder de korf. Dat vertaalde zich ook in doelpunten: in de tweede helft acht doelpunten voor Avanti waar de eerste helft de teller op vijf bleef steken. Geen schande om van dit Fortuna te verliezen, het gaat erom dat het spel elke week beter wordt. En van deze verdedigende druk word je alleen maar beter.

Volgende week een uitwedstrijd in Wormer tegen Groen Geel B1.  Ook een interessante wedstrijd omdat Groen Geel op het veld bovenin de Hoofdklasse meedraait (derde plek met 10 punten uit 8 wedstrijden, achter DVO en TOP). En vorig seizoen kende Avanti in de C-klasse een nek-aan-nek race met Groen Geel C1. Wederom een mooi treffen om naar uit te kijken.

Doelpunten: Jasmijn (5), Ruben (3), Jens (2), Zoe (2) en Fenna.

Andere uitslagen:
TOP| IAA Fresh B1 – Tempo B1  23-9
Velocitas B1 – KZ|Thermo4U B1  9-17
Die Haghe B1 – Groen Geel B1 14-6

Grote kans voor Bas
Nicky is haar dame te slim af
Vrije bal doelpunt van Fenna (5-6)
Zeer sterke wedstrijd Jasmijn, hier maakt zij de 5-7 ruststand
Doelpunt van de wedstrijd kwam op naam van Jasmijn (6-9) na briljante pass van…
…Melle die hier terecht heel blij mee is met op de achtergrond achter de jurytafel een trotse moeder Patricia
Lastig potje voor Lucas vandaag die zijn handen vol had aan zijn tegenstander
Ook een goede wedstrijd voor Ruben die hier zijn tegenstander weer onder druk zet