Tegen het dit kalenderjaar nog ongeslagen Groen Geel B1 wist Avanti | Post Makelaardij B1 een mooi overwinning te halen. Na een 9-10 achterstand bij de rust, waren de rollen de tweede helft omgedraaid. Na de 11-13 pakte Avanti | Post Makelaardij met een run van vier doelpunten het heft in eigen hand (15-13). En na de 16-16 was het weer de belangrijke eerste aanval die het verschil naar twee bracht (18-16) en nu gaven de Pijnackernaren het niet meer weg. Eindstand 22-19.

Zonder de geblesseerde Melle (gekneusde hand/arm) trof Avanti een tegenstander die in een goede flow zit de laatste weken. In de laatste vijf wedstrijden werd niet meer verloren en het gelijkspel tegen Die Haghe vorige week was knap. Avanti | Post Makelaardij speelde vorige week een goede wedstrijd tegen koploper Fortuna B1 maar moest met 12-10 net aan het kortste eind trekken. In de uitwedstrijd in Wormer tegen Groen Geel had Avanti net met één punt verschil gewonnen en ook nu werd het weer een spannende wedstrijd.

In de eerste helft gaven beide ploegen elkaar veel verdedigende druk en kwam Avanti | Post Makelaardij daardoor tot weinig schoten per aanval. Vooral het tweede aanvalsvak had het daar lastig mee. In de eerste aanval was er in de eerste helft een belangrijke rol voor Ruben die vanuit alle hoeken en gaten doeltreffend was en in de tweede helft speelde Tess daar een belangrijke rol. De zware verdedigende druk werd de tweede helft minder en daarmee kwamen ook meer kansen en ook doelpunten.

Het was een enerverend scoreverloop. Avanti | Post Makelaardij pakte de eerste twee doelpuntenmarge naar 4-2 maar GG egaliseerde direct naar de 4-4. En na de 5-5 was het Groen Geel die naar 5-8 uitliep en na de 6-8 zelfs naar de 6-10. Het was knap dat Avanti zich mentaal weerbaar toonde en met rust de achterstand had terug gebracht naar één verschil (9-10). In de tweede helft bracht Avanti’s FIFA-kampioen Lucas de stand weer gelijk (10-10). En na de 11-11 kwam Jasmijn in de ploeg voor Nicky. Groen Geel liep uit naar 11-13 maar een hele sterke fase van de Pijnackernaren bracht Avanti | Post Makelaardij weer langszij en er zelfs voorbij. Via Tess, Jasmijn, Lucas en Zoë werden de rollen omgedraaid (15-13). Toch kwam GG weer op gelijke hoogte bij de 16-16. Als gezegd de sterke eerste aanval scoorde via Ruben en Jasmijn de 18-16. En met een mooi schot van Jens werd het zelfs 19-16 met nog vier minuten te spelen. GG gaf niet op en binnen de minuut werd het 19-18, maar belangrijke treffers van Bas en Jens brachten Avanti in veilige haven. En na de 21-19 was het een slotseconde buzzerbeater van Jasmijn die de eindstand op 22-19 bracht.

Een prachtig pot korfbal met twee welverdiende punten. En over punten gesproken. De Avanti-dames hadden een weddenschap met de Groen Geel mannen afgesproken. Wie er zou winnen zou de door Zoë gemaakte taart mogen opeten en de verliezer betaalde de kosten. Avanti won en het “tikkie” voor de taartkosten was voor de Groen Geel mannen. En zo werd er in het Avanti-clubhuis zichtbaar genoten van de (taart)punten!

Doelpunten: Ruben (5), Tess (4), Bas (3), Jasmijn (3), Zoë (3), Jens (2) en Lucas (2).

Andere uitslagen:
Die Haghe B1 – Fortuna B1  15-16
TOP|IAA fresh B1 – KZ|Thermo4U B1 nnb
Velocitas B1 – Tempo B1 nnb

Foto’s

Ruben en Lucas terecht blij met deze mooie overwinning!!