Met een klinkende 21-9 overwinning op Vitessa (Ba) is Avanti | Post Makelaardij kampioen geworden in de B-Hoofdklasse 6. Zij hadden zich al eerder verzekerd van deelname aan de Hoofdklasse kampioenspoule. maar door de winst tegen Vitesse B1 zijn zij ook de nummer 1 in deze poule geworden. Na een 9-3 voorsprong bij de rust werd de marge in de tweede helft verder uitgebreid en klonk het fluitsignaal bij een 21-9 eindstand.

Avanti | Post Makelaardij B1 was vandaag weer compleet want Britt mocht na haar blessure weer spelen. Het team van Luke en Jürgen wist wat haar te doen stond: winnen van Vitesse om als eerste te eindigen. In de uitwedstrijd was met 6-21 gewonnen en Vitesse was tot nu toe nog puntloos geweest dus de verwachting was dan ook dat Avanti de punten in Pijnacker zou houden. En dat bleek uiteindelijk ook. Kansen waren er te over en het was dan ook zaak om de beste kans per aanval uit te zoeken.

De eerste aanval begon voortvarend met twee doelpunten van Sten (2-0). Het was de dag van de eerste aanval: in totaal zouden zij acht keer voor de korf komen en maar liefst vijftien doelpunten maken. Sten en Ruben konden naar hartenlust aanvallen want Jasmijn stond geweldig te rebounden met Julia als aanspeelpunt. Beide mannen zouden samen twaalf doelpunten maken. In de andere aanvalscombinatie werden de doelpunten tussen Avanti en Vitesse meestal evenredig verdeeld. En zo zou Avanti | Post Makelaardij in de eerste helft via de 3-1 uitlopen naar 5-1, via 5-2 naar 8-2 gevolgd door een 9-3 ruststand.

In de tweede helft herhaalde dit patroon zich met de maximale Avanti score in de eerste aanvalscombinatie en evenwicht in de tweede. En zo zagen de vele toeschouwers het scoreverloop gaan naar 11-3, en via 12-4 zelfs naar 18-4. In de slotfase verslapte Avanti enigszins waardoor Vitesse opeens meer te scoren kwam, maar de overwinning was al lang binnen. De eindstand werd 21-9 waarbij het laatste Avanti-doelpunt een juweeltje was van Lucas (zie video hieronder). En daarmee was het B1 kampioen geworden in de Hoofdklasse BHK-06. Een knappe prestatie van trainer/coaches Luke en Jürgen. Het was toch weer bouwen aan een nieuw team dit seizoen met zes spelers uit het B1 van vorig seizoen, één speler uit de B2, twee uit de C1 en één speler van buiten de vereniging. En er staat weer een hecht team dat ook buiten de wedstrijden veel met elkaar te vinden is. En ook belangrijk: steeds beter gaat spelen ook al gaat het met de gebruikelijke ups and downs.

Na afloop werd het team in het clubhuis gehuldigd door Mariska Zuidervaart (namens de technische commissie) en Erik Los (vanuit het bestuur en natuurlijk als trotse vader). Medailles, taart en een drankje. En natuurlijk schalmde het “We are the champions” door de kantine en werden de kampioenen nog op de foto gezet. Nu een paar weken rust alvorens de zaalcompetitie gaat beginnen. We kijken er nu al naar uit.

Doelpunten: Ruben (6), Sten (6), Jens (3), Jasmijn (2), Zoë (2), Britt en Lucas

Andere uitslag:
Refleks B1 – Nieuwerkerk B1 13-16

Eindstand:

Achter vlnr: Ruben, Lucas, Jens, Luke, Sten, Jesper, Jürgen. Voor vlnr: Fenna, Julia, Zoë , Jasmijn, Britt

Doelpunt van de wedstrijd was de 21-8 van Lucas:

Kampioen bedanken publiek:

We are the champions of the world…..

Kampioensfoto:

Strafworp Jens voor de 3-0:

Doorloop Ruben (8-2) na heel veel kansen in 1 aanval (wat exemplarisch was voor de hele wedstrijd):

Britt scoort met een vrije bal het 100e doelpunt van het B1 in deze competitie: