Een sterke eerste helft met fraai aanvalsspel bracht Avanti | Post Makelaardij B1 de overwinning tegen nummer laatst Maassluis B1. Na een 8-3 stand bij de rust zakte het scorende vermogen in maar de voorsprong was te ruim om nog bedreigd te worden. Eindstand 13-7.

Zonder coach Jürgen (DES-weekend), maar met coaches Luke en Bas langs de lijn had Avanti | Post Makelaardij B1 nog wat goed te maken tegen Maassluis B1. In de uitwedstrijd was op een doordeweekse avond met 14-12 verloren en dat zat de ploeg nog niet lekker. Daarnaast was Maassluis B1 op zaterdag 6 mei niet op komen dagen en stond daardoor dit Pinksterweekeinde de inhaalwedstrijd op het programma.

Avanti | Post Makelaardij begon zeer sterk aan de wedstrijd en dat resulteerde in een 4-0 voorsprong via tweemaal Zoë, Lucas en Tess. Het B1 liet in de eerste helft een aantal zeer fraaie aanvallen zien met veel tempo en cross passes. Leuk om te zien hoe dit team zich dit jaar ontwikkeld heeft. Na de 4-1 werd doorgepakt naar 7-1 via Jens, Ruben en Jasmijn. Er werden lange aanvallen gespeeld op zoek naar de beste kansen. Maassluis kwam iets terug tot 7-3 waarna Ruben in de slotseconde de ruststand op 8-3 bracht.

In de tweede helft ging Avanti | Post Makelaardij door met waar het gebleven was en via Ruben en Zoë werd het 10-3. Toch kon de ploeg uit Pijnacker dit niet volhouden en zakte het spel in. De passing en afronding werden slordiger. Na de 10-4 en de 11-4 van Jasmijn kwam Maassluis nog terug tot 11-7 maar tweemaal Tess betekende een eindstand van 13-7. Vooral de eerste aanvalscombinatie van Avanti had moeite om de korf te vinden. In de tweede vak opstelling was Avanti heer en meester, na de 5-0 in de eerste helft werd het 4-1 in de tweede helft. Met 9-1 in deze samenstelling werd de wedstrijd uiteindelijk eenvoudig gewonnen.

Volgende week de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen zaallandskampioen Fortuna/Delta Logistiek B1. De ploeg uit Delft is al kampioen in deze klasse maar in voorbereiding op de play-off om de nationale veldtitel. Fortuna/Delta Logistiek B1 is in de veldcompetitie nog ongeslagen en Avanti heeft op het veld in eigen huis nog geen wedstrijd verloren, dus dat wordt een mooie wedstrijd. Toeschouwers meer dan welkom om om 10.00 uur de top van de B-hoofdklasse aan het werk te zien.

Doelpunten: Ruben (3), Tess (3), Zoë (3), Jasmijn (2), Jens en Lucas

Programma zaterdag 3 juni:
10.00 uur Avanti | Post Makelaardij B1 – Fortuna/Delta Logistiek B1
14.00 uur Velocitas B1 – Maassluis B1

Stand Hoofdklasse BHKC:

Zoë scoort de 2-0 uit een doorloop
Zoekplaatje: Tess scoort hier de 4-0 uit een doorloop
Pracht doelpunt van Jens uit een lang opgezette aanval
Fraai schot van Fenna van achter de korf
Jasmijn doeltreffend vanachter de korf (7-1)
Mooie duels tussen Bas en zijn tegenstander
Lucas wint de rebound