Belangrijke punten voor Avanti | Post Makelaardij B1 in de strijd om de play-off plekken. Na vijf speelronden was de eerste schifting daar en zullen Nieuwerkerk, Refleks en Avanti | Post Makelaardij om de eerste twee plekken gaan strijden. Nieuwerkerk heeft al een keer gewonnen van Refleks en voor de ploeg van Pijnacker was het de eerste test van het zaalseizoen.  In de tweede vakkencombinatie maakte Avanti het verschil. Na een 8-7 voorsprong bij de rust liep het team van Luke en Jürgen weg naar 15-9 en legde daarmee de basis voor de 17-14 overwinning.

Nieuwerkerk B1 en Avanti | Post Makelaardij B1 zijn goed aan elkaar gewaagd. Tijdens de veldcompetitie kwamen beide ploegen elkaar ook tegen, waarbij Avanti in Pijnacker won (18-13) en Nieuwerkerk (16-15) ook in eigen huis. Voor Avanti | Post Makelaardij B1 was het de eerste echte testcase in dit zaalseizoen. Tot nu toe waren de wedstrijden ruim en met hoge cijfers gewonnen. Maar eindelijk was er nu forse tegenstand. Nieuwerkerk gaf veel verdedigende druk en dat vroeg het uiterste van de Pijnackernaren. Van deze wedstrijd leer je veel meer dan van grote overwinningen en je zou willen dat je elke week zo uitgedaagd wordt. Daar word je alleen maar beter van.

In de eerste helft was het aanvankelijk Avanti | Post Makelaardij dat duidelijk de leiding nam. Na twintig minuten stond er een riante 6-2 voorsprong op het scorebord. Maar na een time-out van de coaches van Nieuwerkerk kwamen ze terug in de wedstrijd. Met een run van vijf doelpunten achter elkaar namen ze zelfs een 6-7 voorsprong. Dankzij Jasmijn en Lucas (met een fraaie fade-away) herpakte Avanti zich en ging met een kleine voorsprong de kleedkamers in. In de tweede helft zou Nieuwerkerk verdedigend wat meer achter houden. Maar na de 8-8 uit een strafworp speelde Avanti | Post Makelaardij een zeer sterke fase. Dat resulteerde in maar liefst zes doelpunten achter elkaar (14-8) halverwege de tweede helft. Over en weer scorend werd de stand 17-11 met nog vijf minuten te spelen. Avanti kwam in die slotfase niet meer tot scoren en Nieuwerkerk verkleinde de marge nog naar drie verschil. Eindstand 17-14. Een intens potje korfbal met twee wel verdiende punten voor het team van Luke en Jürgen.

De tweede vakkencombinatie maakte het verschil vandaag voor Avanti. Verdedigend kreeg het er maar vijf tegen en werd er tienmaal gescoord, waar in de eerste vakkencombinatie Nieuwerkerk de betere was met negen doelpunten tegen zeven. Avanti | Post Makelaardij was scorend vooral dominant over de heren met vijf doelpunten van Lucas, vier van Jens en drie van Ruben. Jens was daarnaast ook nog zeer belangrijk met zijn rebounds en hielp zijn team daarmee mede aan de overwinning.

Zaterdag 13 januari wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd tegen Refleks. Wederom een belangrijke wedstrijd in de strijd om de eerste plekken. Maar nu eerst vakantie en de korfbalchallenge in Rotterdam waar Fenna, Jasmijn, Zoë, Julia, Lucas en Ruben acte de presence zullen geven.

Doelpunten: Lucas (5), Jens (4), Jasmijn (3), Ruben (3), Britt en Zoë

Andere uitslagen:
Die Haghe B1 – Fortuna B1   17-20
Valto B1 – Refleks B1  13-15
ONDO(G) B1 – Vitesse (Ba) B1  16-12

Stand Hoofdklasse BHKC:

Ruben krijgt een strafworp mee…..

…… en benut deze voor de 1-0:

Lucas ook trefzeker vanaf 2.5m voor de 3-1:

En een fraaie doorloop van Lucas voor de 12-8:

Zoë achter de korf voor de 15-9:

Lucas met een strafworp in tweeën voor de 16-11: