Een hele sterke eerste helft (12-8 bij rust) bracht Avanti | Post Makelaardij B1 de overwinning tegen Nieuwerkerk B1. Eindstand 18-13.

Zowel Avanti | Post Makelaardij B1 als Nieuwerkerk B1 beschikt over een team met zeer talentvolle spelers en speelsters. Twee jaar geleden kwamen ze elkaar al tegen in de C-hoofdklasse. En ook toen waren het mooie wedstrijden. De Pijnackernaren waren destijds de betere ploeg en ook deze zaterdag trok Avanti | Post Makelaardij aan het langste eind. Twee jaar geleden was het in de thuiswedstrijd ladies-day geweest en vandaag werd er ook door een aantal dames weer met scherp geschoten. In de tweede aanval waren Britt en Zoë zeer doeltreffend en zij zouden samen tien doelpunten maken. Daarbij gaat ook de pluim naar Jens want die stond een klasse partij te rebounden waar beide dames optimaal gebruik van maakten. In het andere vak waren het de mannen (Ruben en Sten) die voor het gevaar zorgden. Geweldige duels tussen Ruben en zijn tegenstander, een genot om naar te kijken.

De eerste fase van de wedstrijd zagen de vele toeschouwers een geweldig staaltje effectief korfbal van beide ploegen. Maar liefst 17 doelpunten werden er gescoord in slechts tien minuten tijd (10-7), de ene nog mooier dan de ander. Met de rust was het 12-8.  Na de rust liep Avanti | Post Makelaardij uit naar 16-9, maar toen werd het spel wat stropiger. De vermoeidheid ging kennelijk parten spelen en Nieuwerkerk kreeg verdedigend meet grip op het spel van de Pijnackernaren. De wedstrijd eindigde in een 18-13 stand en de ploeg van Luke en Jürgen heeft daarmee de tweede overwinning in de tas. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Vitesse (Ba) op het programma, aanvang 11.20 in Barendrecht.

Doelpunten: Britt (6), Ruben (5), Zoë (4), Sten (2) en Jens.

Foto’s

Andere uitslag: Vitesse (Ba) B1 – Refleks B1 3-19

Stand:

Achter vlnr: Luke, Jens, Lucas, Jesper, Sten, Ruben, Jürgen Voor vlnr: Julia, Fenna, Zoë , Jasmijn, Britt

Sten opent de score uit een doorloop
Zoë  scoort de 2-1 achter de korf na een afgelegde vrije bal
Dames Nieuwerkerk werden moedeloos van scherpschutter Britt
Pracht duels tussen Ruben en zijn tegenstander
Geweldige kans voor Jasmijn
Jesper vrijgespeeld voor schot van afstand
Schot van vrijgespeelde Fenna
Puike wedstrijd van Jens, heersend in de rebound en daarmee heel belangrijk bij de vele damesdoelpunten