Een zeer doelpuntrijke wedstrijd in de Hoofdklasse BHKC deze zaterdag. Het publiek werd getrakteerd op maar liefst 51 doelpunten en de verslaggever op een lamme arm van het schrijven. Avanti | Post Makelaardij heeft het veelal lastig tegen ONDO uit ’s Gravenzande. Vorig jaar werd in het Westland nog verrassend verloren. Deze zaterdag startten de Pijnackernaren zeer sterk (8-1 na 8 minuten) en dat legde de basis voor de zeer ruime overwinning. Na een 20-8 ruststand werd het 34-17.

Avanti | Post Makelaardij moest het deze zaterdag doen zonder de zieke Fenna (beterschap!) en had Noor daarom als reserve op de bank. Het verschil werd vooral gemaakt in de tweede vakkencombinatie waar Avanti duidelijk over had op ONDO. Met een ontketende Lucas (9 treffers) en een prima reboundende Jens zou het vak tot maar liefst 19 treffers komen en ONDO maar tot zes doelpunten. Avanti | Post Makelaardij wist vandaag over alle schijven te scoren en speelde bij vlagen geweldig korfbal.

Als gezegd een zeer sterke start van de ploeg van Jürgen en Luke. Na de 1-0 van Sten en de 1-1 stoomde het team door naar een 8-1 tussenstand. Tijd voor de coaches van ONDO om een time-out te nemen. En die had het gewenste effect. ONDO kwam beter in de wedstrijd en begon mee te scoren.  De marge bleef op 7/8 doelpunten hangen alvorens Avanti met een zeer effectieve fase de ruststand op 20-8 bracht. Twintig doelpunten in een helft is uitzonderlijk veel en de vraag was of 40 doelpunten in de lucht zou hangen. Maar meestal zie je in een tweede helft dat de scherpte dan iets verslapt.

Met Noor in de tweede helft op de plaats van de licht geblesseerde Zoë bleven de doelpunten nog steeds ruimschoots vallen. Iets minder dan in de eerste helft maar veertien doelpunten in de tweede helft is nog steeds een prima aantal. En er was een aantal zeer fraaie te bewonderen. Mooie afstandsschoten uit meermaals dubbelen, doorlopers uit een doorbraak, ingestudeerde beginballen, strafworpen van alles kwam er voorbij. Na vijftig minuten stond er een fraaie 34-17 overwinning op het scorebord. Het is niet vaak voorgekomen dat dit team zo ruim van ONDO wist te winnen.

Na drie gespeelde wedstrijden lijkt het erop dat Nieuwerkerk, Refleks en Avanti | Post Makelaardij de belangrijkste gegadigden zijn voor de play-off plekken. Op het veld zitten deze ploegen ook bij elkaar in een klasse en het belooft zo een interessante zaalcompetitie te worden. Komende week gaat het B1 naar Barendrecht om tegen Vitesse te spelen (11.20 uur). Ook al is het dan bijna 5 December, op een surprise zitten we die dag niet te wachten.

Doelpunten: Lucas (9), Jasmijn (6), Ruben (5), Britt (4), Jens (2), Noor (2), Sten (2), Zoë (2), Jesper en Julia

Andere uitslagen:
Nieuwerkerk B1 – Vitesse (Ba) B1 25-14
Refleks B1 – Die Haghe B1 29-20
Valto B1 – Fortuna B1 17-15

Stand Hoofdklasse BHKC:

Lucas scoort de 2-1 uit een strafworp:

Jasmijn maakt de 8-1 uit een vrije bal waarna ONDO een time-out neemt:

De 13-6 komt uit een strafworp van Zoë:

En dan de huiskamervraag van de dag: is dit een geldig doelpunt van Julia?  De scheids geeft lopen, aan de kant wordt snijden geroepen, of is het gewoon een geldig doelpunt?

Sten rondt mooie aanval af met een doelpunt van afstand (29-12):

In-uit en afronden maar. Jasmijn maakt de 32-14.

Invalster Noor pakte ook haar doelpuntjes mee. De 33-15 uit een doorloop die zeker in de familie-genen zit.

En Jesper weer trefzeker uit een zelf verdiende strafworp:

Jens weer o zo belangrijk voor het vak met zijn reboundkracht:

Aanvoerder Ruben altijd dreigend. Deze wedstrijd goed voor vijf doelpunten
Britt scoort de 11-4 achter de korf, vrijgespeeld via Zoë