Avanti | Post Makelaardij B1 nam revanche tegen ONDO uit ’s Gravenzande voor de verloren uitwedstrijd in de eerste helft van de veldcompetitie.  Een duidelijk sterker tweede aanvalsvak maakte het verschil deze zaterdag. Aan de hand van een makkelijk scorende Zoë en Ruben stond er halverwege de eerste helft al een 6-2 voorsprong op het scorebord. Deze marge van vier doelpunten verschil bleef vervolgens bijna de hele wedstrijd staan en zo pakte de ploeg van Luke en Jurgen weer twee punten en staan ze nu op de tweede plaats achter landskampioen Fortuna/Delta Logistiek. Eindstand 16-12.

Zaterdag 13 mei had het B1 eindelijk weer een wedstrijd. Op 22 april was nog tegen Valto B1 gespeeld maar daarna was het vanwege de vakantie en het niet opkomen van Maassluis vorige week een aantal weken wedstrijdloos geweest. Het korfbal in het Westland zit in de lift en we zien steeds vaker ook de jeugdploegen op Hoofdklasse niveau opereren. Avanti wist dat ze bij de les moest blijven want in de uitwedstrijd was nog jammerlijk verloren. De start was goed want gelijk in de eerste aanval scoorde Lucas achter de korf de 1-0 uit een mooie aanval. Na de 1-1 uit een vrije bal pakte Avanti | Post Makelaardij via haar tweede aanval de eerste twee doelpuntenmarge. Een vrije bal en een afstandsschot van Zoë betekende 3-1. En na de 3-2 en de 4-2 van Tess pakte het tweede aanvalsvak gelijk door naar 6-2 via tweemaal Ruben. Avanti | Post Makelaardij zat goed in de wedstrijd, mooie aanvallen waarbij de bal steeds goed verlegd werd. En in de verdediging werden de ballijnen goed verdedigd en vooral Tess wist vele malen de bal te onderscheppen. Over en weer scorend werd een 8-4 ruststand bereikt. Het lukte Avanti aanvankelijk echter niet om de voorsprong verder uit te breiden. ONDO bleef aan het zogenaamde elastiek hangen. Pas in de laatste tien minuten breidde de ploeg uit Pijnacker nog de voorsprong uit naar zes verschil (15-9), maar ONDO kwam rap weer op vier doelpunten verschil (15-11). De eindstand werd 16-12 met een doelpunten van Zoë en een balletje onder de korf van ONDO.

Doelpunten: Zoë (6), Tess (4), Ruben (3), Jasmijn, Lucas en Nicky.

Foto’s

Andere uitslagen:
Velocitas B1 – Fortuna/Delta Logistiek B1  11-19
Maassluis B1 – Valto B1  8-11

Stand Hoofdklasse BHKC:

Openingsdoelpunt van Lucas
Zoe was goed op schot vandaag, hier de 3-1
Aanvoerder Bas met een schot achter de korf
Mooie doelpunten van Ruben (5-2 en 6-2)
Nicky is haar dame gepasseerd
Melle weer sterk in de rebound
Sterke wedstrijd van Tess, vier doelpunten en vele onderscheppingen
Met goede rebound kan je schieten was het mantra vandaag. Afvallende ballen voor Jasmijn.
Invalbeurt voor Jens vandaag en…
…voor Fenna