Avanti | Post Makelaardij B1 beleefde een benauwde zaterdag tegen Refleks B1. De ploeg uit Rijswijk had haar huiswerk goed gedaan en had een goed strijdplan tegen Avanti opgesteld. Beide ploegen kennen elkaar door en door en Refleks had het verdedigend en aanvallend deze zaterdag goed op orde.  Had Avanti in de uitwedstrijd nog met 10-22 gewonnen, nu kreeg de ploeg van Luke en Jürgen beduidend meer tegenstand. Vooral het eerste aanvalsvak van Avanti | Post Makelaardij had moeite om tot doelpunten te komen. Over de hele wedstrijd zou dit vak er maar twee maken. Aan de andere kant had het B1 haar zaakjes ook goed voor elkaar om de belangrijkste speler (Finn) van Refleks niet zoveel doelpunten te laten maken als in Rijswijk (destijds maakte hij 8 van de 10 doelpunten). Met prima verdedigen als een totaal vak was het gevaar beduidend minder.

Het was even wennen voor het B1 dat het deze keer niet zo soepel liep. Halverwege de eerste helft stond er zelfs een 0-3 achterstand op het scorebord. Toch siert het de ploeg van Luke en Jürgen dat ze rustig bleven en via verzorgd aanvalsspel probeerden de achterstand goed te maken. Vlak voor de rust was het gelukt. Na de 1-4 waren het Jens en tweemaal Lucas die voor de 4-4 ruststand zorgden. Na de rust kwamen de doelpunten van het eerste aanvalsvak van Refleks en het tweede aanvalsvak van Avanti | Post Makelaardij. En zo ging de stand van 4-6, naar 6-6, naar 6-8 en 8-8.  Met enkele dames(vak) wissels werd geprobeerd om alsnog de overwinning binnen te slepen. En via een afstandschot van de ingevallen Tess lukte dat uiteindelijk ook. Eindstand 9-8. Het was de eerste en enige voorsprong in deze wedstrijd voor Avanti | Post Makelaardij.

Avanti | Post Makelaardij B1 heeft zich met deze overwinning geplaatst voor de kampioenspoule van de Hoofdklasse B. De nummers 1 en 2 van de najaarscompetitie gaan namelijk naar de kampioenspoule. Zaterdag 7 oktober speelt het B1 tegen nummer 2 Nieuwerkerk B1 in Nieuwerkerk. Het B1 zal er alles aan gelegen zijn om een betere wedstrijd op de mat te leggen en ongeslagen de competitie te vervolgen. Hopelijk dan weer met Britt, die deze zaterdag met een blessure vanaf de kant moest toekijken.

Doelpunten: Zoë (4), Lucas (2), Jens, Jesper en Tess

Andere uitslag:
Vitesse (Ba) B1 – Nieuwerkerk B1  6-13

Stand:

Zoë scoort het eerste Avanti-doelpunt uit een strafworp:

Pracht aanval met veel rebound en veel schotkansen:

Tess scoort van afstand het winnende doelpunt:

Laatste aanval uitspelen en de punten blijven in Pijnacker, maar wat was het lastig geweest: