Avanti | Post Makelaardij B1 heeft de laatste wedstrijd in de reguliere zaalcompetitie zeer ruim van Refleks B1 gewonnen. Na een 13-10 voorsprong bij de rust, liep Avanti door een sterke eerste vakkencombinatie steeds verder uit. De dertig doelpunten werden net niet behaald, maar tegen een gehavend Refleks werd het 29-18. Het B1 kan zich nu gaan opmaken voor de belangrijke play-off wedstrijd tegen Albatros B1 op zaterdag 23 maart om 16 uur in sporthal De Viergang.

Waar Refleks niet compleet aan de start verscheen is de selectie bij Avanti | Post Makelaardij wel weer compleet. En dat is een prettig gegeven wetende dat volgende week de play-offs gaan beginnen. Het was jammer dat Refleks niet op volle sterkte kon aantreden, want dat was anders voor Avanti een mooie generale geweest voor de playoff wedstrijden. Toch kwamen de Pijnackernaren in de eerste helft nog niet echt los van Refleks. Na de 4-1 werd het toch weer 4-4. Via broer en zus Los werd het toch weer 6-4. Jesper kreeg veel ruimte in de aanvangsfase en dat strafte hij prima af via eerst de 1-0 en nu de 5-4. Jasmijn scoorde uit een strafworp de 6-4. De marge bleef twee tot de 8-6 waarna Sten en Zoë de marge uitbreidde naar vier verschil (10-6). Toch kwam Refleks weer terug naar twee bij 12-10 waarna Zoë de ruststand op 13-10 bepaalde.

Refleks kwam na rust nog op 13-11 maar daarna was het de sterke eerste vakkencombinatie die het verschil maakte. Eerst tweemaal Ruben voor de 14-11 en de 15-11, vervolgens Jasmijn voor de 17-12 en de 18-12 en daarna Ruben en Jasmijn voor de 20-13 en de 21-13. Toen was de wedstrijd in de welbekende tas. In de slotfase kwamen Britt en Jurre nog in het veld. En Britt had er duidelijk zin in. In de vier speelminuten die zij kreeg scoorde ze ook nog twee doelpunten (27-16 en de 28-16). Na de 28-17 en de 28-18 zorgde Lucas voor de 29-18 eindstand.

Aanstaande zaterdag een historische dag voor Avanti | Post Makelaardij. Het komt niet vaak voor dat een jeugdteam van Avanti | Post Makelaardij voor het Nederlands kampioenschap mag gaan spelen. En nu hebben we weer een team dat dit wel mag gaan doen. Een mooi moment om als hele vereniging hierbij aanwezig te zijn. Alles wordt uit de kast gehaald om er een mooie, bijzondere dag van te maken. Avanti TV is al begonnen met interviews, de wedstrijd zal live uitgezonden worden en ook BWD zal van zich laten horen. Niet veel teams hoeven op dit tijdstip te spelen, dus we gaan voor een volle sporthal De Viergang. Aan het B1 de mooie taak om er een spetterende wedstrijd van te maken, veel te juichen en de interactie met het publiek te zoeken. Laat het plezier er vanaf spatten!

Foto’s

Doelpunten: Jasmijn (8), Zoë (6), Lucas (5), Ruben (5), Britt (2), Jesper (2) en Sten.

Andere uitslagen:
Die Haghe B1 – Vitesse (Ba) B1  14-16