Een ruime overwinning voor Avanti | Post Makelaardij B1 in de eerste oefenwedstrijd in de zaal. Het verschil werd al gemaakt in de eerste helft met zes doelpunten marge bij de rust (9-3). In de tweede helft was het scoreverloop meer wisselvallig. De marge van zes bleef staan tot de 12-6, vervolgens kwam Sporting Delta weer terug tot 12-9 maar pakte Avanti met een run van vijf doelpunten weer een ruime voorsprong (17-9). Over en weer scorend kwam er een 19-12 eindstand op het scorebord.

Sporting Delta B1 speelt, net als Avanti, in de Hoofdklasse. Op het veld en in de zaal wel in een andere poule. In de veldcompetitie zijn ze derde geworden na Albatros en Oranje Wit. Een ploeg die gemakkelijk scoort (gemiddeld 13 tot 14 doelpunten per wedstrijd), maar ze ook gemakkelijk tegen krijgt. Net als bij Avanti | Post Makelaardij zijn er twee spelers geselecteerd voor de voorselectie voor Oranje onder 17 jaar. Dus het was even aftasten hoe de krachtsverschillen lagen deze middag.

Avanti | Post Makelaardij B1 begon erg sterk aan de wedstrijd met een 5-0 voorsprong binnen de acht minuten. En na de 5-1 uit een vrije bal werd er zelfs uitgelopen naar 8-1. Verdedigend had het team de zaakjes op dat moment goed op orde. De teams gingen rusten bij een 9-3 stand. Omdat Avanti met vijf heren en vijf dames speelt werd er om de 10 minuten gewisseld en kwamen er steeds weer twee nieuwe spelers in. Dit bracht met zich mee dat het telkens weer even zoeken was naar de juiste spelpatronen. Maar in de voorbereiding is het alleen maar goed om zo getest te worden.

In de tweede helft bleef het verschil in zes doelpunten lang staan (tot de 12-6), maar daarna kwam Delta terug tot 12-9. De doelpunten van de ploeg uit Dordrecht kwamen vooral uit korte kansen (doorloop/onder de korf) en standaard situaties. Een sterke run van vijf doelpunten achter elkaar gaf Avanti | Post Makelaardij weer voldoende lucht. (17-9). Sporting Delta kwam weer iets terug naar 17-12 maar via Ruben en Jens werd de eindstand 19-12. Het was (vooral de tweede helft) nog wat wisselvallig, maar met de sterke eerste helft in gedachten was het een nuttige oefenwedstrijd geweest. Met toch ook weer een aantal fraaie doelpunten om in te lijsten. Volgende week als tegenstander weer een ploeg uit Dordrecht, maar dan tegen Deetos/Snel QLS B1 in de sporthal van Deetos.

Doelpunten: Lucas (4), Ruben (4), Sten (3), Britt (2), Jens (2), Jesper (2), Fenna en Zoë.

Strafworp Ruben voor de 5-0:

En Lucas voor de 7-1:

En let even op de strafworpstrategie van Zoë:

Mooi afgeronde doorloop door Fenna voor de 11-4:

Juweeltjes van doorloopdoelpunten van Lucas (16-9) met een buzzerbeater en….

…. aanvoerder Ruben: