Belangrijke punten voor Avanti | Post Makelaardij B1 tegen nummer laatst Tempo B1. In de seizoensvooruitblik was aangegeven dat de wedstrijd tegen de ploeg uit Alphen wel een winstpartij zou moeten worden. Tempo was wel gebrand om het tegendeel te bewijzen. Maar Avanti was in de eerste helft de bovenliggende partij en ging met een 10-4 de rust in. In de tweede helft pakte Tempo meer verdedigende rebound en kon Avanti minder herhalen. De overwinning kwam echter geen moment in gevaar en het team van Luke en Jurgen gaat met 5 punten uit 5 wedstrijden het kerstreces in.

Het griep- en coronavirus waait weer aardig rond in het land en ook het B1 had daar last van. Nicky, Lucas en Melle lagen ziek thuis (beterschap!!!) en dus moest een beroep gedaan worden op invaller Luuk. Het B1 profiteerde van de rebound van Luuk en er waren ook mooie combinaties te zien tussen Ruben en Luuk. Tempo was nog puntloos, maar had tot nu toe wel meer doelpunten gescoord dan Avanti. Verdedigend krijgt Tempo wel veel ballen tegen en daar lagen de kansen voor de Pijnackernaren. In de eerste helft was dat ook goed terug te zien. Heel veel kansen voor Avanti en ook meerdere kansen per aanval en dat was een duidelijk winstpunt versus voorgaande weken. Daar werd nog wel eens teveel overgespeeld alvorens een kans te pakken. Het enige wat Avanti zich in de eerste helft kon verwijten was dat het nog meer kansen had kunnen afronden en met een ruimere voorsprong was gaan rusten. De tweede aanval had duidelijk over op haar tegenstander en zou het verschil maken. Allereerst naar de 3-1 via Luuk en Zoë en later naar de 9-3 door Zoë en Fenna. Verdedigend had Avanti de zaakjes ook goed voor elkaar in de eerste helft. Fel uitverdedigen en ook strak op de ballijn in de verdediging maakte dat Tempo maar vier doelpunten kon scoren.

In de tweede helft liep het aanvallend niet meer zo soepel bij de Pijnackernaren omdat de aanvallende rebound minder goed verzorgd was. De doelpuntenmarge kon lange tijd nog op zes verschil gehandhaafd worden tot aan de 15-9. Tempo kwam iets terug naar 15-11 maar de overwinning kwam geen moment in gevaar. Via Zoë en een afstandsschot van Tempo werd de eindstand 16-12. Belangrijke punten. Na de kerstvakantie gaat de competitie op zaterdag 14 januari verder met een thuiswedstrijd tegen koploper KZ/Thermo4U.

Doelpunten: Zoë (4), Luuk (3), Jasmijn (2), Jens (2), Tess (2), Bas, Fenna en Ruben

Foto’s

Overige uitslagen:
Fortuna | Delta Logistiek B1 – TOP/IAA Fresh B1  25-17
Die Haghe B1 – KZ/Thermo4U B1 15-19
Groen Geel B1 – Velocitas B1  18-14

Stand Hoofdklasse B:

Bas zet aan….
…en is er langs
Pracht doorloop van Jasmijn
Fenna van afstand. Haal vaak hoog rendement op haar schoten.
En Tess is er weer langs geflitst op weg naar weer een doelpunt
Fraaie one-hander Jens
Drie doelpunten van invaller Luuk en ook nog belangrijke rol in de rebound
Zoë schoot weer met scherp, vier doelpunten
Wat een mooie duels waren het tussen Ruben en zijn tegenstander Pim.
Publiek zag Avanti | Post Makelaardij in de eerste helft het verschil maken. Nu genieten van de feestdagen en tot volgend jaar!