Avanti | Post Makelaardij B1 speelde alweer zijn laatste thuiswedstrijd van het zaalseizoen 2022-2023. In de uitwedstrijd tegen TOP in Sassenheim was het na een spannende wedstrijd 18-18 geworden.  Toen met coach Bas Molijn langs de lijn en ook nu was hij weer als coach aanwezig naast Jurgen Verkamman. Coach Luke Sonneveld was namelijk verhinderd omdat hij een tentamen voor zijn studie fiscaal recht moest maken. Hopelijk komt hij met een voldoende weer naar huis.

De aanvangsfase was voor de ploeg uit Pijnacker. Binnen zeven minuten stond er een 5-1 voorsprong op het scorebord door doelpunten van Jens, Jasmijn, Lucas (2) en Bas. Avanti | Post Makelaardij had in deze fase kansen te over. Na de 5-1 werd de voorsprong verder vergroot naar 7-1 (via Bas en weer twee van Lucas). Als de vele kansen onder de korf waren benut had het ook zomaar 15-1 kunnen zijn. Dat werd het niet en TOP kwam langzaam aan beter in het spel. En met de rust was het slechts 7-3. Er werd iets teveel op de doorloop gespeeld en vergeten meer de kansen van afstand te pakken. En nadat TOP meer grip had gekregen op de aanvallende kwaliteiten van Lucas kreeg dat Avanti-vak het moeilijk om tot scoren te komen.

In de tweede helft lag het initiatief aanvankelijk bij TOP | IAA Fresh. Twee strafworpen werden door hen onbenut gelaten, maar snel daarna was het via twee schoten van afstand 7-5 en was het weer een wedstrijd. Dankzij aanvoerder Bas veerde Avanti weer op en vanachter de korf scoorde hij de 8-6. Twee verse krachten werden in de aanval ingebracht en Ruben en Fenna gaven gelijk meer aanvallende power via hun afstandsschoten. In de slotfase werd de korf weer gevonden en bezorgde Zoë, Ruben (2x), Jasmijn en Fenna Avanti een 13-7 overwinning.

Het was geen al te beste wedstrijd geweest, maar de punten zijn weer binnen en zo gaat het B1 dit jaar op de derde plaats eindigen in de Hoofdklasse. Een prima prestatie voor de veelal eerstejaars B-ploeg. Volgend jaar moet de stap gezet gaan worden om daadwerkelijk mee te gaan draaien om het kampioenschap.

Het doelpunt van de week is de doorloop/fade-away van Lucas die op aangeven van Melle een fantastisch doelpunt maakte. Hopelijk staat deze op de video en wordt die nog op de socials gedeeld. Het doelpunt was te mooi om niet terug te zien.

Doelpunten: Lucas (4), Bas (2), Jasmijn (2), Ruben (2), Fenna, Jens en Zoë.

Andere uitslagen:
Tempo B1 – KZ|Thermo4U B1 14-29
Velocitas B1 – Die Haghe B1 11-10
Groen Geel B1 – Fortuna/Delta Logistiek B1 nnb

Jens opende de score van afstand
Jasmijn had vele kansen onder de korf. De 2-0 was ook via een balletje onder de korf
Zeer fraai doelpunt van Lucas via Melle. Hopelijk verschijnt die deze week op de socials. De moeite waard om nog een keer te zien.
Het ging er af en toe fel aan toe. Hier Tess in een gevecht om de bal.
Aanvoerder Bas sterk in de rebound tegen de lange heer van TOP, maar aanvallend ook belangrijk.
Nikcy als altijd weer de belangrijke verbindingsschakel in het vak.
Reboundend was Melle weer heel sterk, hier pakt hij ook de kans van afstand
Zoe benut hier de strafworp naar 9-6
Invaller Ruben maakte het verschil met twee doelpunten van afstand in de slotfase (10-6 en 12-7).
En het slotakkoord was voor Fenna met een slimme omdraaibal werd de eindstand 13-7
En voor al uw haarcreaties kun je terecht bij Chez Sara.