Na een bewogen week waarin Jasmijn (TOP/IAA Fresh) en Zoë (Fortuna) hebben aangekondigd hun korfbal carrière komend seizoen elders te gaan vervolgen, liep Avanti | Post Makelaardij B1 tegen een nederlaag aan. Na de geweldige zaalcompetitie was het weer even schakelen tijdens de eerste wedstrijd op het veld. Met nog geen veldwedstrijd in de benen zag je de ploeg zichtbaar worstelen met de omstandigheden en met zichzelf. Het veld vereist weer een anders aanvalsspel dan dat je in de zaal gewend bent met de schotklok. Na een 5-7 achterstand bij de rust kwam de ploeg van Luke en Jürgen nog knap terug naar 10-10 en 11-11, maar in de slotseconden ging de winst naar Valto B1 (11-12).

Avanti | Post Makelaardij B1 komt uit in één van de vier kampioenspoules van de B-Hoofdklasse. Alleen de winnaars van deze kampioenspoules plaatsen zich voor de play-offs voor het kampioenschap van Nederland.  Avanti is ingedeeld bij TOP/IAA Fresh B1, GG/RMcD Huis Emma B1 en Valto B1. Tegenstander Valto uit De Lier was Avanti | Post Makelaardij al tegengekomen in de zaalcompetitie. Toen werd er tweemaal gewonnen, al was de wedstrijd in sporthal De Viergang geen eenvoudige geweest. Pas in de tweede helft werd toen het verschil gemaakt.

Ook deze wedstrijd had het B1 aan Valto B1 een taaie tegenstander. Na de 0-1 achterstand kwam Avanti | Post Makelaardij goed terug via Jesper en een vandaag weer scherp schietende Sten (2x) naar de 3-1. Maar Avanti had het zoals gezegd lastig met de omstandigheden en de afronding. De kansen waren er genoeg ook mede dankzij goed reboundwerk van Jens in het ene vak en Britt in het andere vak. Valto rondde de kansen beter af en met een run van vier doelpunten kwamen zij op een 3-5 voorsprong. Dit verschil van twee doelpunten bleef tot aan de rust op het scorebord staan. Ruststand 5-7.

Na de rust kwam Valto zelfs op 5-9 en moest Avanti | Post Makelaardij in de achtervolging. Via een prachtige aanval scoorde Lucas de 6-9 waarna Sten, met zijn vierde doelpunt, de 7-9 scoorde. En na de 7-10 kwam Avanti | Post Makelaardij steeds beter in de wedstrijd. Dankzij de zeer sterk spelende Jens werd het 8-10, waarna Lucas via een doorloop en Fenna van afstand de ploegen weer naast elkaar brachten. Het publiek ging er weer eens goed voor zitten op de nieuwe terrasbanken. Valto scoorde via een doorloop de 10-11 waarna invaller Ruben (hij had zijn reservebeurt vandaag) met zijn eerste schot de 11-11 binnen schoot. Er waren nog drie minuten te spelen. Wie nu zou scoren zou de wedstrijd naar zich toehalen. Het werd Valto die van afstand vlak voor tijd de 11-12 scoorde en er met de winst vandoor ging.

De teleurstelling was groot na afloop en begrijpelijk, maar er is nog niets aan de hand. Er kan altijd zo’n wedstrijd bij zitten in een seizoen en dan is het even slikken en weer doorgaan. Er zijn nog vijf wedstrijden te gaan waar nog van alles mogelijk is. Hoe we dit memorabele seizoen gaan eindigen hebben we nog steeds in eigen hand en dus gaan we met z’n allen voor een mooi slotakkoord!!

Doelpunten: Sten (4), Lucas (2), Fenna, Jens, Jesper, Ruben en Zoë

Andere uitslag:
GG/RMcD Huis Emma B1 – TOP/IAA Fresh B1 14-10

Stand:

Met de nieuwe terrasbanken zit het publiek geweldig op de eerste rij