Een ruime overwinning voor Avanti | Post Makelaardij B1 tegen Valto B1 uit De Lier. Na een 8-1 voorsprong bij de rust, kwam Valto fel uit de kleedkamers en kwam terug tot 8-5. Een snelle time-out van coaches Luke en Jurgen bracht Avanti weer terug op het goede spoor en de wedstrijd werd daarna snel op slot gezet. Eindstand 19-8.

Valto B1 had vorige week in eigen huis met 9-17 verloren van Velocitas B1. En Avanti | Post Makelaardij B1 had in de oefencampagne weer met 18-11 van Velocitas B1 gewonnen. Op basis van deze statistieken was de verwachting dat de Pijnackernaren deze wedstrijd moesten kunnen winnen. Toch was het even afwachten of het in het echt zo zou uitpakken want Valto B1 beschikt over wel heel veel lengte bij de heren. Alle vier de heren waren langer dan de Avanti-mannen. Om half tien in de ochtend knalde er al harde muziek uit een door Valto meegebrachte draadloze speaker over het Avanti-veld, dus het vroege tijdstip kon geen excuus zijn dat iemand nog niet wakker zou zijn. De wedstrijd stond onder goede leiding van Harold van Dongen, een strenge maar rechtvaardige scheidsrechter.

In de aanvangsfase was er nog veel balverlies in de aanval bij Avanti, maar na een minuut of vijf begon het te lopen. Via twee fraaie, identieke doorloopballen van Bas werd de score geopend. Valto nam gelijk een time-out maar Avanti ging verder waar het gebleven was en liep uit naar 5-0. Ondertussen was er ook weer een donatie gedaan aan het perenijsjesklassement. Mits het Ola perenijsjes zijn is de schrijver van dit verslag er niet rouwig om. Valto scoorde de eerste treffer van afstand bij 5-1 en Avanti | Post Makelaardij liep verder uit naar een 8-1 ruststand. De Pijnackernaren gaven veel druk op de ballijnen en verdedigden ook goed uit waardoor vele ballen onderschept werden.

Als gezegd kwam Valto zeer goed uit de kleedkamers en binnen vijf minuten was het van 8-1 opeens 8-5. Coaches Luke en Jurgen namen een time-out en brachten het vizier weer op scherp binnen de ploeg. Avanti | Post Makelaardjj liep uit naar 12-5 en gooide de wedstrijd op slot. Jens en Nicky kwamen ook nog binnen de lijnen en Avanti breidde de voorsprong verder uit naar een eindstand van 19-8. Avanti | Post Makelaardij start de competitie dus goed met vier punten uit twee wedstrijden in de Hoofdklasse C. Voor de ontwikkeling van dit team is het wel nodig dat ze meer weerstand gaan krijgen zodat ze meerdere spelsystemen kunnen en moeten gaan spelen. Fortuna/Delta Logistiek B1, Die Haghe B1 en ook Velocitas B1 worden als sterke tegenstanders ingeschat in deze klasse. Komende zaterdag gaat het B1 naar ’s Gravenzande waar het ONDO B1 treft.

Doelpunten: Bas (4), Ruben (4), Zoë (3), Fenna (2), Melle (2), Tess (2), Lucas en Nicky

Andere uitslagen:
Velocitas B1 – Die Haghe B1 12-19
Maassluis B1 – ONDO B1 7-10

Programma zaterdag 24 September:
10.00 uur Fortuna/Delta Logistiek B1 – Velocitas B1
11.00 uur ONDO B1 – Avanti | Post Makelaardij B1
12.30 uur Valto B1 – Maassluis B1

Stand:

Avanti | Post Makelaardij B1 loopt al in de stijlvolle, nieuwe Stanno kleding gesponsord door Mobycon. Hier Nicky in het nieuwe trainingspak.
Openingsdoelpunt via een doorloop van Bas
Fraaie doorloopkans voor Tess
Melle scoort de 4-0 van afstand na doorbraak Ruben
Zoë probeert de bal binnen te houden
Volle concentratie bij Jasmijn
Doorloopkans via Lucas
Avanti had veel doorloopkansen, hier weer een fraaie van Ruben
Tactisch overleg onder de regenboog, waar gaan we die pot met goud vinden?
Jens kwam de tweede helft nog in het veld…..
…net als Nicky die nog een doelpuntje meepikte via deze mooie doorloop
Het slotakkoord kwam van Fenna die de eindstand op 19-8 bracht
De trainersjassen kwamen goed van pas op deze zeer wisselende bewolkte dag met regen, wind en ook nog zon