Zonder de zieke Tess (beterschap!!) kreeg Avanti | Post Makelaardij B1 deze week meer tegenstand dan in de oefenwedstrijd tegen eersteklasser HKC B1. Deze week was Velocitas B1 de tegenstander die net als Avanti uitkomt in de hoofdklasse. De ploeg uit Leiderdorp is vorig seizoen kampioen geworden in de eerste klasse en had daarmee promotie naar de Hoofdklasse afgedwongen. Bij het Nederlands Kampioenschap eerste klasse bereikten ze zelfs de finale, waar Dindoa B1 net te sterk bleek. De meeste spelers en speelsters van dat succesvolle Velocitas B1 spelen ook dit seizoen in de B1, een geduchte tegenstander voor ons B1 met veel eerstejaars B-spelers en een paar C-leeftijd spelers.

Avanti | Post Makelaardij speelde een sterke eerste helft (11-5 met rust), waarbij vooral de eerste aanval het verschil in doelpunten maakte. In de tweede helft gaf Velocitas meer druk op de ballijnen en lag het looptempo bij Avanti wat lager waardoor het meer een wedstrijd werd. Vlak na de rust was Velocitas de bovenliggende partij, maar Avanti herstelde zich gedurende de tweede helft en boekte een ruime overwinning. Eindstand 18-11. Avanti | Post Makelaardij komt Velocitas B1 in de competitie weer tegen en het is best een gevaarlijke ploeg met veel lengte bij de dames en schotkracht bij de heren.

Nog één oefenwedstrijd te gaan (woensdag tegen Maassluis B1 in Maassluis) en dan begint voor het B1 het avontuur in de hoofdklasse. Trainer-coach Luke vindt het belangrijk dat het B1 elke week zich verder ontwikkelt en dat elke wedstrijd beter is dan de vorige. Waar dat in de competitie toe gaat leiden, ziet hij dan vanzelf. Het B1 speelt in een klasse met 7 ploegen in plaats van 8 omdat KOAG B1 zich terug getrokken heeft uit de hoofdklasse. Avanti | Post Makelaardij B1 opent de veldcompetitie op zaterdag 10 september met een uitwedstrijd tegen Die Haghe B1 om 15.30 uur.

Doelpunten: Fenna (3), Ruben (3), Zoë (3), Bas (2), Jasmijn (2), Lucas (2), Melle (2) en Britt

Foto’s

Fenna opent de score uit een vrije bal
En Melle maakt de 2-0 uit een strafworp